امام خمینی در فرمایشی دارند که نباید فتح‌هایی بزرگی چون فتح خرمشهر را از یاد ببریم و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که حماسه مقاومت خرمشهر حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان است و آزادی خرمشهر را باید به عنوان یک یادبود گرامی بداریم.

فرمانده سپاه خرمشهر اهم برنامه های بزرگداشت سوم خرداد را تشریح کرد

خورنا فرمانده سپاه خرمشهر ضمن گرامیداشت روز سوم خرداد که در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان یک روز ملی از آن یادشده و در سی و دومین سالگرد آزادسازی آن هستیم به بیانات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: امام خمینی در فرمایشی دارند که نباید فتح‌هایی بزرگی چون فتح خرمشهر را از یاد ببریم و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که حماسه مقاومت خرمشهر حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان است و آزادی خرمشهر را باید به عنوان یک یادبود گرامی بداریم.
وی افزود: به دلیل اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر ( عملیات بیت‌المقدس ) از ۱۰ اردیبهشت‌ماه آغاز گردید ، برنامه‌های گرامیداشت این روز بزرگ از همین روز شروع‌شده و با دیدار با خانواده شهدا و همچنین ایثارگران ، پاسداران بازنشسته سپاه خرمشهر و یادگاران عملیات بزرگ و غرورآفرین بیت‌المقدس به استقبال از این آیین بر آمدیم.
حسین زاده در ادامه گفت: بیش از ۸۰ برنامه در سطح پایگاه‌ها ، حوزه‌ها و گردان‌های الی بیت‌المقدس بسیج در حال انجام است و تا نیمه خرداد اجرای این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: برنامه بزرگ با نوای کاروان به مدت ۳ شب از ۳۱ اردیبهشت‌ماه جنب پل قدیم خرمشهر با پوشش مستقیم رسانه‌ای از شبکه آبادان ، خوزستان و سراسری انجام خواهد شد که از عموم مردم جهت حضور در این برنامه مفرح دعوت می‌کنیم