غرفه پایتخت کتاب ایران در دانشگاه آزاد اهواز برپا شد

خورنا توسط دبیرخانه پایتخت کتاب ایران با همکاری سازمان مردم نهاد کاشت غرفه کتاب این دبیرخانه در دانشگاه آزاد اهواز دایر شد.

فربد مصدقی از اعضای انجمن مردم نهاد «کاشت» در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی منحصر به فرد برای بازبینی کتاب است. اگر بپذیریم که استحکام بنای تمدن ما بر کتاب و کتابخوانی استوار است باید راههای ترویج کتابخوانی در جامعه را هم بیابیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با همکاری تشکل های دانشجویی، دبیرخانه اهواز پایتخت کتاب ایران و کانون کاشت، انتشارات رشد و کتابفروشی مشرق اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب دانشجویی در محل دانشگاه آزاد واقع در فرهنگشهر کرده است. این نمایشگاه از ۱۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز و تا دو هفته ادامه دارد.

این عضو انجمن کاشت یادآور شد: کتابهای ارایه شده در غرفه پایتخت کتاب ایران شامل موضوعات مختلفی همچون ادبیات ایران و جهان، کتب شاعران معاصر، داستان های کوتاه، کتاب های کودکان، هنرهای تجسمی و دستی و موضوعات گوناگون دیگری بوده که با تخفیفات ویژه در اختیار دانشجویان علاقه مند به کتاب و کتاب خوانی قرار گرفته است.

مصدقی همچنین افزود: لازم به ذکر است مشارکت سمن ها و ناشران و کتابفروشی ها در برگزاری  این نمایشگاه در راستای اقدامات عملی طرح اهواز پایتخت کتاب ایران صورت می پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اهواز به دلیل ارائه برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، موثر و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی، عنوان اولین پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد. این عنوان از بین پنج شهر راه یافته به مرحله نهایی طرح پایتخت کتاب ایران شامل شهرهای یزد، بوشهر، گنبد کاووس، نیشابور و اهواز به مرکز استان خوزستان به عنوان اولین پایتخت کتاب ایران تعلق گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *