گزارش خورنا از سهمیه خوزستان در فصل آینده لیگ بر‌تر

دو سقوط کرده و دو صعود نکرده حاصل میلیاردها هزینه‌کرد در فوتبال خوزستان

خورنابا شرایط فعلی، استان خوزستان تنها دارای یک نماینده قطعی به عنوان سهمیه در لیگ برتر فوتبال فصل آینده است.

به گزارش خورنا از خوزستان، گرچه می‌توان تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول را از هفته‌ها قبل حدس زد، اما همگان در انتظار حوادث نادر فوتبال و تاثیر آن بر فوتبال ایران بودند، بیش از همه تیم‌های انتهای جدولی در این باد خوابیده بودند تا بلکه سایر رقبا امتیاز از دست داده تا خود جای آنها در حاشیه امنی قرار گیرند.

در این بین، اگر قرار بر ماندن هم بود، تیم‌های خوزستانی حتی برای کسب پیروزی هم تلاش نمی‌کردند و برای ماندن در لیگ بر‌تر، بردی نیز در هفته‌های انتهایی به دست نیاوردند تا استقلال خوزستان به پلی آف ماندن در لیگ بر‌تر برود و نفت مسجدسلیمان راهی آوردگاه دسته اول در فصل آینده شود.

حال استان خوزستان مانده و تک سهمیه خود در فصل آینده لیگ بر‌تر، که این بار فولاد به تنهایی باید از حیثیت این جلگه فوتبال خیز دفاع کند.

این استان در لیگ دسته اول سه نماینده را دارا بود، صنعت نفت آبادان که به راحتی راه صعود به لیگ بر‌تر را بر خود پست کرد، این تیم به راحتی می‌توانست راهی لیگ بر‌تر شود، چرا که با پتانسیل موجود در این تیم عدم درایت نزد سرمربی، همچنین ناشی گری‌های مدیریتی در این مجموعه باعث شد تا زردپوشان آبادانی این آرزو را بر دل هواداران خود باقی بگذارند.

نفت به خوبی می‌توانست از حیثیت فوتبال آبادان و استان دفاع کند، اما سوءمدیریت در این تیم همچون فصول گذشته باز هم زخمی کاری به پیکره این تیم و فوتبال آبادان وارد کرد.

استقلال اهواز نیز که پس از صدرنشینی در نیم فصل اول مسابقات، اکنون در گیر و دار سقوط نکردن به دسته پایین‌تر قرار گرفته است، پس از جدایی داریوش یزدی از این تیم، با تغییر سه سرمربی نیز راه به جایی نبرد و سو مدیریت‌ها بر این تیم نیز اثر خود را گذاشت، تا آبی کهنه کار اهواز باز هم به روزهای تلخ خود در لیگ دسته دوم نزدیک شود.

حال این تیم به دوئل «بکش تا نمیری» با شهرداری تبریز رسیده، بلکه مسئولان این تیم مرحمت فرموده و سهمیه استان در لیگ دسته اول را حفظ کنند.

و سرانجام فولاد نوین اهواز، که انصافا با فوتبالی پاک و به دور از حاشیه، با به همراه داشتن عده‌ای جوان گمنام، موفق شد بی‌حرف و حدیثی جواز حضور در لیگ بر‌تر را اخذ کند.

این تیم در طول فصل آرام آرام خود را به بالای جدول رساند و با کسب عنوان نخست در نیم فصل اول مسابقات، هرگز تا انتهای فصل جایگاه خود را از دست نداد و موفق شد با اقتدار به مقام قهرمانی لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور برسد.

فولاد نوین اهواز با وجود صعود مقتدرانه، به طور حتم در لیگ بر‌تر شرکت نخواهد کرد و امتیاز این تیم به فروش خواهد رفت، این امید می‌رود که امتیاز این تیم در استان خوزستان و در اختیار یک تیم اصلح قرار گیرد، و نه به تیم‌هایی که مدیران آن با سو نیت‌های خود قصد تیم داری در لیگ بر‌تر را دارند و یا تیمی که نیامده، دوباره راهی لیگ دسته اول شود.

در لیگ بر‌تر نیز، پس از اینکه فولاد موفق نشد توفیقی برای استان خوزستان کسب کند، نفت مسجدسلیمان پس از کش و قوس‌های فراوان بر اثر بی‌توجهی‌های وزارتی و قوانینی که فقط برای تیم‌های خوزستانی لحاظ می‌شود، به لیگ دسته اول سقوط کرد.

نفتی‌ها که با دنیایی از امید راهی لیگ بر‌تر شده بودند، در‌‌‌‌ همان ابتدا مشخص بود که این تیم پتانسیل ماندن در لیگ بر‌تر را ندارد.

نفتی‌ها علیرغم بازی‌های خوب و تماشاگر پسند، راه و چاه حضور در این آوردگاه را نیاموخته بودند، چرا که اغلب بی‌تجربگی باعث شکست‌ها این تیم شد.

البته نباید فراموش کرد مشکلات مالی این باشگاه، به حدی بود که سه بار تمرینات این تیم به تعطیلی کشیده شد، و این معضل تا پایان فصل ضربات جبران ناپذیری را به پیکره این تیم وارد آورد.

و اما استقلال خوزستان، تیمی متشکل از پا به سن گذاشته‌های فوتبال ایران و چند جوان به سرمربیگری عبدالله ویسی گرد هم آمدند، خلاصه‌ترین واژه‌ای را که می‌توان برای این تیم به کار برد این است که استقلال زور ماندن در لیگ بر‌تر را نداشت.

ویسی و شاگردانش گرچه تلاش‌های زیادی برای ماندن داشتند، اما سرانجام این تیم نتوانست حتی بر پیکان سقوط کرده هم غلبه کند، تا آبی شهر اهواز برای ماندن راهی جنگ با مس کرمان در پلی آف لیگ دسته اول شود.

حال خوزستان مانده و دو سهمیه سقوط کرده از لیگ بر‌تر و دو سهمیه صعود نکرده به لیگ بر‌تر، این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال کشور، طی روزهای گذشته در اهواز از پیشرفت محسوس فوتبال خوزستان!! سخن گفته بود.

لازم دانستیم به آقای کفاشیان یادآوری کنیم، فوتبال خوزستان همیشه در حال پیشرفت است، اما اگر مدیریت‌های بی‌کفایت حاکم بر این فوتبال اجازه دهند!

فارس

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • بهروز مرد حسابی اگر منظورت عدم فروش امتیاز فولاد به تیم صنعت نفت ابادانه بدان که همین فولاد خودتون وقتی به لیگ یک سقوط کرد رفت و امتیاز فولاد اصفهان را خریدتازه ما هواداران صنعت نفت ترجیح میدیم سالها در لیگ یک بمانیم ولی مثل فولادتون با خرید اامتیاز به لیگ برتر نیاییم .