نگاهی به عابربانک‌های ایذه در ایام تعطیل/ وقتی عابر‌بانک‌ها در ایام شلوغ خدمات نمی‌دهند

خورنابرخی از دستگاه‌های عابر بانک شهر ایذه در مواقع شلوغ سال از ارائه خدمات خارج می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، با حرکت جامعه به‌سمت الکترونیکی شدن، نیاز به این مبحث به یکی از واجبات زندگی روزمره مردم تبدیل شده است.
بدون شک در دهه گذشته کارت‌های الکترونیک مانند عابربانک در بین بسیاری از افراد جامعه جایگاهی نداشته و اکثر کارهای روزمره و بانکی نیز به مانند روال سنتی قبل و گاها با صرف زمان زیادی صورت می‌گرفت.
با روی آوردن بانک‌ها به سمت این کارت‌ها، این خدمات در بین مردم جایگاه واقعی خود را پیدا کرد، ولی بازهم آن‌گونه که باید توسط مردم مورد توجه قرار نمی‌گرفت.
اجرای طرح یارانه در کشور را می‌توان زمینه‌ساز یک حرکت همه جانبه در گرایش ۱۰۰ درصدی مردم به دنیای کارت‌های الکترونیک دانست و در روزهای آغازین این طرح، کارت‌های عضو شبکه شتاب به بالاترین کاربرد خود رسید و در بین تمام اقشار جامعه به خوبی مورد توجه و استفاده قرار گرفت.
حال، داشتن این کارت‌ها به تنهایی پاسخگوی نیازهای عموم مردم نبود و یک دستگاه پذیرنده قوی نیز برای ارائه خدمات مورد استفاده قرار می‌گرفت.
این نیاز باعث شد تا در مدت زمان کوتاهی دستگاه‌های عابربانک در سطح شهرها به چندین برابر افزایش پیدا کند و باعث تسهیل در انجام کارها شود.
از این‌رو، در شهرستان ایذه از سال‌های گذشته تا به امروز شاهد افزایش تعداد این دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات بوده و تا حدودی رضایت مردم را داشته و تسهیل در انجام کارها را انجام داده است.
متاسفانه یکی از گلایه‌هایی که می‌توان در ماه‌های اخیر از برخی بانک‌های شهرستان ایذه داشت، قطعی شبکه و عدم وجود اسکناس در دستگاه‌ها و در مواقع شلوغ ماه بوده است.
بارها مشاهده شده که در زمان شلوغی و از همه مهم‌تر هنگام دریافت یارانه، برخی از بانک‌های شهرستان با غیرفعال کردن سرویس‌های ارائه دهنده خدمات خود در شهرستان، از به‌وجود آمدن ترافیک نزد عابر بانک جلوگیری می‌کنند.
این در حالی‌ است که گاها نیاز یک فرد بیش از یارانه بوده و جهت انتقال فوری وجه به حساب دیگری و یا انجام امور دیگر نیازمند وجود عابر بانک است، ولی به‌علت ذکر شده، بسیاری از دستگاه‌های شعب بانک‌های مختلف با مشکل بی‌پولی و قطعی شبکه مواجه بوده و این معضل نیز تا روزها بعد از زمان دریافت یارانه نیز در این دستگاه‌های الکترونیک خدماتی و تسهیل کننده کار مردم وجود دارد.
اینک انتظار می‌رود که مسئولان استانی و شهرستان در بانک‌های مختلف برای رفع این مشکلات و افزایش خدمات‌دهی به مردم، تدابیر جدیدتر را بیندیشند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *