سرکرده باند آدم ربایی دیماه دزفول دستگیر شد

خورنا سرهنگ محمد صالحی یکشنبه در نشست خبری مشترک با معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز با اشاره به حادثه آدم ربایی در دزفول در دیماه سال ۹۳ اظهار کرد: عوامل این آدم ربایی دو هفته بعد دستگیر اما سر کرده آنها متواری شده بود.

وی گفت: با اقدام به موقع پلیس در همان زمان فرد ربوده شده بدون پرداخت هیچ وجهی دستگیر شد این در حالیست که آدم ربایان برای آزادی ۶۰۰ سکه مطالبه کرده بودند.

صالحی اضافه کرد: ماموران پلیس در یک عملیات غافلگیرانه سه نفر از اعضای باند را دستگیر کردند و طراح و سرکرده باند آدم ربایی نیز بامداد امروز در اصفهان دستگیر شد.

وی همچنین از دستگیری شرور سابقه دار خوزستانی و حرفه ای بنام ‘جعفر جنی’ در روزهای اخیر خبر داد و گفت: این فرد جرم های متعددی از جمله قتل، سرقت به عنف، درگیری و شرارت و حمل سلاح دارد که توسط کارآگاهان پلیس در یک اقدام غافگیرانه دستگیر شده است.

صالحی افزود: این شرور سابقه دار به همراه دو قبضه اسلحه در حالی که قصد ارتکاب به قتل دیگری داشته دستگیر شده و مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه نیز از او ضبط شده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان در ادامه با ارائه گزارشی از کشفیات مجموعه فرماندهی انتظامی استان در فروردین و اردیبهشت ماه امسال اظهار کرد: در این دو ماه آمار جرایم سرقت در استان ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد از مجموع سرقت ها در این مدت کشف شده اند، افزود: در برخی جرایم میزان کشفیات بیشتر بوده که از جمله ۲۴ درصد سرقتهای موتور سیکلت و ۲۱ درصد سرقت اماکن کشف شده اند.

صالحی با اشاره به کشف ۶۳۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این دوماه، اضافه کرد: کشف مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه نیز ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه قرارگاه مقابله با سرقت از ۲۵ خرداد پارسال در ۱۳ استان کشور و از جمله استان خوزستان تشکیل شده است افزود: بر این اساس طرح تشدید مبارزه با سرقت با هدف مبارزه با سارقان حرفه ای و سابقه دار و اراذل و اوباش و تامین آسایش و امنیت عمومی هر ماه طی یک هفته اجرا می شود.

صالحی اضافه کرد: در طرحی که از ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت ماه اجرا شده است ۲۳ دستگاه خودرو، ۷۹ دستگاه موتورسیکلت، سه فقره سرقت مسلحانه، ۳۴ کیف قاپی و ۱۴ فقره سرقت به عنف کشف شده است.

این مقام مسوول از انهدام یک باند کلاهبرداری در اهواز هم خبر داد و گفت: این افراد یک دفتر کاریابی در اهواز راه اندازی کرده بودند و از متقاضیان شغل سه میلیون تومان تا پنج میلیون تومان وجه نقد دریافت می کردند.

وی اظهار کرد: این باند کلاهبردار تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از ۱۱۷ نفر اخذ کرده اند.

صالحی افزود: یک باند سه نفره تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در روزهای اخیر دستگیر و ۱۸۳ کیلوگرم حشیش و پنج کیلوگرم مواد مخدر صنعتی، یک خودروی پژو و یک دستگاه موتور سیکلت هم از آنها کشف و ضبط شد.

وی در ادامه از دستگیری سه نفر اعضای باند سرقت مسلحانه نیز خبر داد و اضافه کرد: به دنبال چند سرقت مسلحانه در استان به ویژه اهواز تعدادی از افرادی که اقدام به ناامنی می کردند توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: این افراد برای سرقت های خرد نیز مانند سرقت موبایل از سلاح استفاده می کردند که به ۱۳ فقره سرقت مسلحانه موبایل و موتورسیکلت اعتراف کردند.

به گفته وی در همین راستا یک باند پنج نفره سرقت تلفن همراه متلاشی شده است و ۶۵ دستگاه موبایل از مخفیگاه آنها کشف و ضبط شد.

صالحی اظهار کرد: یک باند سه نفره سارقان به عنف و دو نفر مالخر نیز دستگیر شده که به ۲۵ فقره سرقت به عنف اعتراف کرده اند.

این مقام مسوول از کاهش ۲۰ درصدی کشته شده های تصادفات رانندگی در دو ماه نخست امسال خبر داد و افزود: آمار تصادفات رانندگی در این مدت در استان پنج درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ نیز افزایش ۱۳ درصدی داشته و در این دوره ۶۶ هزار و ۸۰۴ تماس عملیاتی شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *