هندیجان نیازمند اشتغالزایی زودبازده است

خورنا وهاب شیرعلی : احمد جعفری‌نسب عصر امروز به همراه امیرعلی توسلی معاون فرماندار، عزیز معجزی بخشدار چم‌خلف و مهرداد پیرامون عضو شورای اسلامی شهرستان به مناسبت هفته هلال‌احمر ضمن حضور در هلال‌احمر شهرستان و دیدار با رئیس، پرسنل، نجاتگران، اعضای داوطلبان و جوانان هلال‌احمر هندیجان اظهار کرد: کاری زیباتر و معنوی‌تر از خدمت در هلال‌احمر وجود ندارد.
وی افزود: همیشه جامعه‌ای موفق است که انسان‌های پرتلاش و ایثارگر داشته باشد که ما شاهد وجود عینی این جوانان در هلال‌احمر هندیجان هستیم.
فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: همیشه و در تمام مناسبت‌ها شاهد حضور پرسنل، اعضا و نجاتگران هلال‌احمر شهرستان هستیم، البته با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه، فعالیت اینگونه جوانان در شهرستان امری ضروری است.
جعفری‌نسب در ادامه تصریح کرد: مسئله نگران‌کننده‌ای که ما در سطح شهرستان شاهد آن هستیم، بیکاری قشر عظیم همین جوانان بوده که یکی از اهداف مهم ما ایجاد اشتغال برای جوانان هندیجان است.
وی بیان کرد: شهرستان از ظرفیت و استعدادهای خوبی برخوردار است و فقط همت مسئولان را می‌خواهد که در زمینه‌های زودبازده فعالیت کرده و ایجاد اشتغال کنند.
فرماندار هندیجان افزود: باید با ایجاد مشاغلی مطلوب از اشتغالزایی‌های کاذب همچون قاچاق سوخت و دیگر کارهای بیهوده جلوگیری کرد، چراکه ما به این جوانان به‌ویژه در کارهای امدادی و عام‌المنفعه در هلال‌احمر نیاز داریم.
*احداث پایگاه دریایی و بزرگترین مجتمع آموزشی فنون دریایی و اردوگاه اسکان
رئیس جمعیت هلال‌احمر هندیجان نیز در ادامه این نشست، گوشه‌ای از فعالیت‌ها و خدمات جمعیت را در سال گذشته و ایام نوروز امسال توضیح داد و اظهار کرد: این جمعیت بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ نفر عضو فعال و نیمه‌فعال در سطح شهرستان و روستاهای تابعه دارد.
عاشور قنواتی اضافه کرد: بیشتر این اعضای جمعیت هلال‌احمر، دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه آموزش دیده و ما بر اساس دستور سازمان امداد و نجات جمعیت مرکزی در حال سازماندهی تیم‌های امدادی پنج نفره در همه روستاهای بالای ۲۵۰ نفر سکنه هستیم و باید آنها را تجهیز کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که با حمایت فرماندار و با همکاری اداره منابع طبیعی، زمین پیشنهادیمان در منطقه بندر بحرکان در اختیارمان قرار گیرد، تصمیم داریم تا پایگاه دریایی و بزرگترین مجتمع آموزشی فنون دریایی و اردوگاه اسکان را در این منطقه احداث بکنیم.