برگزاری همایش گرامیداشت روز جهانی تالاسمی در بندر ماهشهر

سهراب قهرمانی – خورنا؛ به راستی که باید به شکوه و بزرگی بعضی از انسانها افتخار کرد یا غبطه خورد ؟ در شهرستان بندر ماهشهر این شکوه و بزرگواری را خداوند صبحان به بانوی گرانمایه ای بنام زهرا تیلایی مدیرعامل موسسه خیریه انجمن حمایت از بیماران تالاسمی بخشیده است.

در حاشیه های همایش گرامیداشت تالاسمی که در سالن سینما دریای شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد چند لحظه با خانم تیلایی موسس و مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی گفتگو کردیم اولین پیامی که ایشان قبل از شروع همایش برای همه مردم داشتند این بود ما باید تلاش کنیم که خلع های عاطفی و مادی بیماران تالاسمی را تا جایی که توان داریم پر کنیم .

تیلایی می گوید از دیدگاه من همه انسانها در مقابل یکدیگر مسئؤل هستند و هیچ کس نباید از کنار مشکلات هم نوعان خود به سادگی عبور کند و چشم خود را بر روی مشکلات و معضلات محیط اطراف خود ببند.

همایش که با تلاوت آیاتی از کلام وحی و قیام به احترام نواخته شدن سرود ملی کشور عزیزمان کار خود را آغاز کرد و با خیر مقدم خانم تیلایی به حضار و مهمانان به کار خود ادامه داد و حدود صدو بیست دقیقه فضای صمیمی و شاد را برای بیماران تالاسمی شهرستان بندر ماهشهر و خانواده آنها به دنبال داشت.

در همایش نکته جالب توجه که به چشم میخورد عدم حضور مسولین و بزرگان شهرستان بود در این همایش سهم حضور مسولین تنها به این نفرات محدود شده بود:

جناب آقای عبادی معاونت محترم فرماندارشهرستان بندر ماهشهر که انصافانه در تمام اجتماعات و همایش ها حضور پر رنگ دارد و جای بسی تقدیر و تشکراست.

جناب فیصلی یکی از اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان بندر ماهشهر ، خلاصه تعداد مسولین حاضر در همایش گرامیداشت تالاسمی ختی به تعداد انگشتان یک دست هم نرسید!

خلاصه بقول معروف از هرچه بگذریم سخن دوست خوش تر است. اولین سخنران همایش جناب حاج صارم عبادی معاونت محترم فرمانداری بود که با خواندن پیام تبریکی که از سوی فرماندار محبوب شهرستان بندرماهشهر جناب آقای دکتر قمر به مناسبت روز جهانی تالاسمی فرستاده بودن سخنرانی خود را شروع کردند و در ابتدا با روایت حدیثی از مولای متقیان در خصوص کمک به هم نوع و اینکه مساعت با دیگران و رفع مشکلات هم نوعان میتواند چه تبعات مثبتی در جامعه به دنبال داشته باشد افزودند هن از نظر دینی و هم از نظر ملی و اخلاقی ما مسلمانان باید در راستاای حل مشکلات اقشار مستضعف جامعه سهم به سزایی داشته باشیم عبادی در ادامه سخنانش افزودند که بفرموده سعدی بنی آدم اعضا ی یکدیگر ند که در آفرینش زیک گوهرند چو عضوی را به درد آورد روزگار دگر عضوها را نمانده قرار.

بنا به آموزه‌ها ی دینی وهمچنین وظیفه انسانی به همه ماها اقتضا میکند نسبت به درد و آلام همنوع خودمان بی تفاوت نباشیم بلکه تا آنجا  که برایمان مقدور باشد باید در جهت مساعدت و باز کردن گره ها از معیشت این قشر از شهروندان محترم تلاش کنیم این روحیه در تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند .تلاش کنیم لا اقل سالی دو بار خون  اهدا کنیم چون  مبتلایان به تالاسمی مرتب به خون نیاز دارند. همچنین از هرگونه کمک دیگری دریغ نکنیم.

در پایان همایش بیماران تالاسمی جوایزی که از سوی انجمن حمایت از این بیماران تهیه شده بود از دستان مسولین حاضر که عرض کردم تعدادشان به انگشتان دست نمی رسید جوایز خود را دریافت کردند و بعداز صرف شام و پذیرایی از بیماران تالاسنی و خانواده های آنان همایش گرامیداشت روز حهانی تالاسنی به کار خود پایان داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *