تشریح عملکرد بهزیستی در گفتگو با ریاست جدید بهزیستی شهرستان بندرماهشهر

خورنااصل پایه بهزیستی بر مبنای مردم مداری تاسیس شده است و ما انتظار داریم که فرهیخته گان و خیرین و اندیشمندان در راستای بهبود خدمات رسانی با همفکری و همکاری مارا در راستای پیشبرد اهداف و خدمات رسانی بهتر یاری نمایند.

سهراب قهرمانی خبرنگار پایگاه خبری خورنا مستقر در ماهشهر در نشستی با ریاست اداره بهزیستی شهرستان بندر ماهشهر سرکار خانم جاوید نیا به تجزیه و تحلیل و شفاف سازی بیشتر شرخ وظایف بهزیستی پرداختند.

جاویدنیا در خصوص وظایف و عملکرد بهزیستی ضمن اشاره به این مطلب که فقر پدیده ای نیست که بهزیستی به تنهایی قادر به ریشه کنی آن باشد و در این راستا همیاری و همکاری بخش خصوصی میتواند نقش به سزایی داشته باشد؛ افزود :اداره بهزیستی ماهشهر در چهار حیطه فعالیت میکند در زمینه امور اجتماعی. توانبخشی. پیشگیری. مشارکتهای مردمی
_ در زمینه امور اجتماعی٬ حمایت از زنان و دختران خودسرپرست و یا سرپرست خانوار و یا بد سرپرست . افراد در معرض اسیب اجتماعی و اسیب دیده اجتماعی، کودکان و نوزادان سه دهک پایین. با توجه به اعتبارات تخصیص یافته
در زمینه توانبخشی . ارایه کمکهای متنوع توانبخشی به معولین در زمینه های جسمی٬ روانی٬ ذهنی٬ حسی و….
وی ضمن اشاره به قداست کار مددکاران و ثواب اخروی این شغل و حساسیت بالای آن در زمینه پیشگیری که شامل پیشگیری از معلولیتها و علی الخصوص انجام طرحهای غربالگری شنوایی٬ بینایی٬ و جدیدا  اتیسم٬ فنیل کتونوریا و… اگاهسازی در زمینه پیشگیری از معلولیتها و اسیبهای اجتماعی به صورت برگزاری کارگاهها مشاوره ژنتیک مراکز ترک اعتیاد بینایی٬ و جددر زمینه مشارکتهای مردمی استفاده از توان بخش غیر دولتی جهت کمک به جامعه هدف و فعالیت موسسات خیریه  و…. و همچنین فعالیت در زمینه اشتغال و مسکن مددجویان و معلولین و…

سازمان بهزیستی در بین سازمانها جز ء معدود سازمانهایی که وظایف بسیار متنوع و متعددی دارد

این توضیحات بخش کلی فعالیتهای بهزیستی که خود دارای زیر مجموعه های بسیار است .

جاوید نیا ضمن تاکید بر حضور بخش خصوصی و تقویت آن از سوی دولت در عرصه های مختلف به تشریح بیشتر موضوع پرداخت و گفت: مثلا در مبحث توانبخشی دارای مراکز متعدد توانبخشی در زمینه نگهداری٫ اموزش٫ توانبخشی٫ حرفه اموزی و… می باشد و یا تامین وسایل کمک توانبخشی که یکی از مصادیق توانمند سازی است و در زمینه پیشگیری از گسترش معضل اعتیاد با تجهیز  مراکز ترک اعتیاد که به صورت متادون درمانی و یا کمپ های بهبودی ویا مراکز DIC میباشد.

جاوید نیا افزود در زمینه امور اجتماعی مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی اجازه فعالیت دارند. مو سسات خیریه که به عنوان بخش خصوصی جهت تامین اهداف سازمان به عنوان بازوهای کمکی وارد عرصه فعالیت شده اند.

که طبق اهداف تعریف شده در سال ۹۴ این موسسات باید بسبار پر رنگتر از گذشته وارد عرصه حمایت از افراد اسیب دیده و یا در معرض اسیب ظاهر شوند.

جاوید نیا که تنها چندین ماه است ریاست بهزیستی شهرستان بندر ماهشهر را عهده دار شده است اما توانسته رابطه خوب و کارآمدی با همکاران و ارباب رجوع و تحت پوشش های این سازمان مردمی ایجاد کند.

جاویدنیا در پایان نشست نیز مسولین و خیرین و معتمدین و اندیشمندان شهر را به همدلی و تأمل بیشتری با بهزیستی فراخواند و گفت انتظار داریم ما را در راستای ارایه خدمات بهتر و ارزشمندتر تنها نگذارند.

وی در پایان از حضور خبرنگار پایگاه خبری خورنا تقدیر و تشکر کرد و افزود امیدوارم مطبوعات و اصحاب رسانه بیشتر از پیش در کنار ما باشند و با انتقاد های سازنده خود یاریمان دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضایی خبری ناگوار: دیروز برای شادی های پس ازفوتبال دربندرماهشهر بلوار کناردیوار سپاه یه پراید منحرف میشه دو خانم معلم از دبستان سعدی که پیاده روی میکردند رو کشت. یکیشون خانم لیلا موسوی وخانم علوپور .موسوی دوم علوپور ششم تدریس میکرد