پس از پنج سال؛ خیابان نادری اهواز به روی خودروهای عمومی بازگشایی شد

خورنامعاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از بازگشایی خیابان نادری برای خودروهای عمومی، از امروز (پنجشنبه) خبر داد.

مسعود یزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان و کمیته ترافیک شهرستان اهواز، خیابان نادری غربی از پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت برای خودروهای عمومی چهار مسیر غرب اهواز بازگشایی می شود.

وی افزود: خودروهای تاکسی و ون مسیرهای میدان ساعت، کوی انقلاب، کوی علوی و خشایار (کوی بنی هاشم) از امروز می توانند از این خیابان تردد کنند.

یزدی تعداد خودروهای عمومی مجاز به تردد را ۷۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰۰ دستگاه ون اعلام کرد و گفت: طرح بازگشایی خیابان نادری غربی مختص خودروهای عمومی است و در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح تعداد خودروهای عمومی مجاز به تردد در این خیابان افزایش می یابد.

وی درباره علت بازگشایی خیابان نادری غربی توضیح داد: با پیاده راه شدن این خیابان عملا پل چهارم اهواز بلااستفاده یا کم استفاده شده بود.

وی گفت : از سوی دیگر سواره رو این خیابان ۱۴ متر عرض دارد که عملا بلا استفاده شده بود.

معاون شهردار اهواز با تاکید بر اینکه هم طرح پیاده راه شدن و هم بازگشایی خیابان نادری بر اساس مطالعات ترافیکی انجام شده است، اظهار کرد: تصمیم گیری برای پیاده راه شدن خیابان نادری، استانی بوده است.

این تصمیم زمانی اتخاذ شد که پس از بسته شدن خیابان به روی خودروهای عمومی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شد.

به گفته وی پیاده راه های این خیابان به عرض ۱۲ متر باقی می ماند که مناسب برای تردد عابران پیاده است و ۱۴ مترسواره رو نیز به عبور و مرور ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می یابد.

رودخانه کارون، اهواز را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند.

خیابان های نادری، طالقانی، آزادگان (۲۴متری) و شریعتی (۳۰ متری) مراکز قسمت شرقی اهواز به شمار می آیند که مراکز اقتصادی و بازار را در خود جای داده اند.

طرح ساماندهی و بهسازی خیابان نادری به عنوان یکی از شاهراه های اهواز، برای تغییر چهره نازیبا، آشفته و به دور از اصول معماری این خیابان اجرا شد.

برای بهسازی ضلع غربی خیابان نادری ۴۰میلیارد ریال هزینه شده است.

با افتتاح پروژه بهسازی خیابان نادری در بهمن ماه ۹۳ خیابان نادری غربی به عنوان پیاده راه در نظر گرفته شد.

البته خیابان نادری برای ساخت دو ایستگاه قطارشهری از سال ۸۹ مسدود شده بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *