خبر تکان دهده: هر سال ۵ هزار سرطانی جدید در خوزستان !

خورنا استاندار خوزستان گفت: وقتی مشکلی پیش می آید همه باید خود را مسئول دانسته و همت کنند تا مشکلات به طور کلی حل شود و در این جلسات به جای ارائه دادن گزارش با یکدیگر همکاری کرده، دنبال ریشه مشکلات گشته و برای آن نسخه ایی بپیچید.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی، چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۴ در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و اهمیت غذایی که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، ابرازامیدواری کرد با برگزاری چنین جلساتی به صورت مستمر، نتیجه ایی حاصل شود و این مورد را مدنظر داشت که این مجموعه هزینه نقض و غرض های گذشته را می پردازد.
وی افزود: در خصوص موضوع دخانیات و عرضه آن در استان مشکلاتی وجود دارد و با یک برنامه ریزی منظم آن را ساماندهی خواهیم کرد چرا که در این مورد فرزندان و خانواده های خوزستانی در معرض خطر هستند و این مورد نیز وظیفه همه ما است و نیروی انتظامی، شهرداری و فرمانداری باید به همدیگر کمک کنند و نتیجه این کارگروه باید اقدامات عملیاتی باشد.
استاندار خوزستان اظهار کرد: باید مشاهده کنیم در این زمینه وزارت بهداشت چه هزینه ایی بابت سلامت عرضه می کند تا کسی آلوده نشود و باید این مورد را مدنظر داشت که درس ها و موارد سخت دارای پیش نیاز هستند و به این فکر کرد که آیا دخانیات و قلیان پیش نیاز هستند و اگر بپذیریم که دخانیات خلاف شرع و قانون است باید جلو این موارد را گرفت که نتیجه آن متلاشی شدن خانواده و جوانان ما است و اگر در موضوعاتی در کشور در رتبه هایی پایین قرار گرفتیم نشان دهنده این است که فعالیت های ما در آن زمینه به اندازه مطلوب نبوده و کم کاری کرده ایم.
مقتدایی بیان کرد: در این زمینه آموزش نقش اساسی و به سزایی دارد و به عنوان نمونه می توان از همیاران پلیس یاد کرد که به یک فرهنگ تبدیل شده و از زمانی که این طرح اجرا شده سالانه میزان تلفات جاده ایی از ۲۸ هزار نفر به ۱۸ هزار نفر تقلیل یافته و این  در شرایطی است که جمعیت و تعداد وسایل نقلیه رشد پیدا کرده است.
وی ادامه داد: جامعه دانش آموزی ما در استان خوزستان ۹۵۰ هزار نفر است که در زمینه های آموزشی و فرهنگ سازی اگر نتوانند تأثیری بر خانواده خود داشته باشند، این آموزش ها برای آینده آنان مفید است.
استاندار خوزستان در خصوص امنیت غذایی نیز توضیح داد: در زمینه امنیت و موارد غذایی ما با تعارضی مواجه هستیم که از طرفی مجوزهای فست فود را ارائه می دهیم و از سویی از نظر بهداشتی مردم را از آن نهی می کنیم و باید به این نکته توجه کرد که ابعاد امنیت غذایی فقط شامل دست فروش ها نمی شود و شامل مورادی است که فاقد ارزش غذایی است.
مقتدایی گفت: در زمینه امنیت مواد غذایی باید جلساتی را تشکیل دهیم و به صورت تخصصی دستور العملی تهیه کنیم و در این خصوص نیز باید طرح مصوب ارائه شود و نقاطی را با توجه به شرایطی که تنظیم شده برای تکمیل بازارچه ها در نظر بگیریم.
وی عنوان کرد: وقتی مشکلی پیش می آید همه باید خود را مسئول دانسته و همت کنند تا مشکلات به طور کلی حل شود و در این جلسات به جای ارائه دادن گزارش با یکدیگر همکاری کرده، دنبال ریشه مشکلات گشته و برای آن نسخه ایی بپیچید.
استاندار خوزستان افزود: وقتی در زمینه مواد و امنیت غذایی بخواهیم اقداماتی را انجام دهیم باید عمق فاجعه و مضرات را به مردم نشان دهیم و نظارتی را برای مواد غذایی و ارائه دهنده آن مشخص کنیم.
مقتدایی اظهار کرد: تولیدات آموزشی باید برای مردم مصور شود و در قالب همیاران نظافت و پاگیزگی و همیاران سلامت تشکیل شود و در این راه نگاه پیشگیرانه را پی گیریم.
وی بیان کرد: برای عرضه فست فود ها باید نسخه ایی برای نحوه عرضه و زمان تعطیلی آن ها بپیچیم و در عرضه محصولات آن ها نظارتی صورت گیرد.
استاندار خوزستان ادامه داد: در خصوص دست فروش ها  نیز برنامه هایی از قبل از عید نوروز تدارک دیده شده بود که به دلایلی و برای ضرر نکردن این دست فروشان اقدامات خود را به تأخیر انداختیم اما در سال جدید به همه فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد که مقدمات فعالیت های خود را فراهم کنند منتهی قرار نیست در اجرای این موارد به جان مردم افتاده و به صورت قهری با آنان برخورد کنیم و باید این موضوع به صورت صحیح هدایت شود.
مقتدایی توضیح داد: ما به عنوان قوه مجریه در استان خوزستان باید امنیت فروش مغازه داران خود را تضمین کنیم و یکسری هماهنگی هایی با اصناف انجام شود و هدایت و محدود کردن آنان را پیش گیریم.