پاسخ نماینده آبادان به سهم خواهی نماینده تهران

خورنا نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود صدا و سیمای مرکز آبادان یک ضرورت برای منطقه حساسی مثل آبادان و در کل جنوب خوزستان است.

سیدحسین دهدشتی در گفتگوی با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیرا نامه ای از سوی سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی به رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص عدم راه اندازی شبکه های استانی سیما در اطراف شهر تهران ارسال شده است و در آن به وجود مرکز صدا و سیمای آبادان نیز اشاره شده است.

وی افزود: نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی انتقاداتی مبنی بر عدم انطباق وجود برخی شبکه های صدا و سیما در برخی مناطق کشور با واقعیت های «استراتژیک» جمعیتی و اهمیت جغرافیایی آنها داشته که به شهر آبادان نیز اشاره کرده است به همین دلیل لازم می دانم نکاتی را برای تنویر افکار عمومی مطرح می کنم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا آنجا که اطلاع دارم، استراتژیک بودن هر منطقه یا شهرستانی بر مبنای جمعیت آن تعریف نمی شود و اساساً مناطقی استراتژیک محسوب می شوند که دارای شرایط خاص اقلیمی، تنوع و بافت جمعیتی، موقعیت ژئوپولیتیک، ویژگی های اقتصادی و تجاری، ارتباط و دسترسی به نقاط حساس و خصوصا وضعیت سوق الجیشی هستند … آیا کلیه مناطق اطراف شهر تهران که در نامه نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی به آنها اشاره شده است قابل قیاس با شهری مانند آبادان است؟

دهدشتی اضافه کرد: جایگاه منطقه ای، سیاسی، اقتصادی و حتی اجتماعی کدامیک از شهرهای مورد اشاره نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان صدا وسیما، در عرصه ملی و حتی بین المللی مانند آبادان نقش راهبردی را ایفا می کند؟ نقشی که صنایع نفت، شیلات و بنادر دریایی و دریانوردی در اقتصاد ملی ارتباط برون مرزی با همسایگان و امنیت ایفا می کنند برای کدام منطقه دیگر می توان متصور کرد؟

وی تاکید کرد: هدف ارجحیت گذاشتن بر جایگاه هیچ نقطه ای بر نقاط دیگر در این کشور نیست زیرا همه جای این خاک خانه و وطن همه ما است و همچنین عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو اعتلای ذره ذره خاک آن است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: من انتقادهای اساسی بر عملکرد سازمان صدا و سیما داشته و دارم. رسانه ملی متعلق به همه ایرانیان است و رسالت ذاتی آن پوشش متوازن مسائل و مشکلات در همه کشور است.

دهدشتی تصریح کرد: سهم شهری مانند آبادان که با همه ناملایمتی ها و بی توجهی های پس از جنگ، همچنان خستگی و ظلم دشمن خارجی را بر چهره دارد از رسانه ملی در انعکاس مصائب و کاستی های موجود به چه میزان است؟ به نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی توصیه می کنم حجم برنامه های صدا و سیمای مرکز آبادان و بودجه اختصاص یافته به آن و همچنین گستره وسیعی که باید در راستای منافع ملی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد را بررسی کند.

وی گفت: در گذرگاهی از تاریخ قرار داریم که عقلانیت و تدبر ما تنها راه برون رفت کشور از وضعیت اضطراری در منطقه است. در شرایطی که رسانه های دشمنان منطقه ای و بین المللی با تمام توان سعی بر نفوذ در اقوام و طوایف این مرز و بوم از طریق شیوه های گوناگون را دارند، بهترین سلاح مقابله با این تهاجم، عرصه فرهنگی است که وظیفه رسانه ملی در میان دیگر مقوله ها حساس ترین است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و حوادث پیش آمده که برای ما تازگی نیز ندارد و در همه اعصار به طرق مختلف نمود داشته و خواهد داشت، مفهوم واقعی منطقه استراتژیک را باید به کدام مناطق اطلاق کرد؟ آیا پوشش رسانه ای و تاثیر فرهنگی برای حفظ کیان کشور باید در مناطقی صورت پذیرد که بطور یقین همه امکانات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به میمنت قرابت به پایتخت در اختیار دارند یا به نقاطی است که مردم آنجا با هر رنگ و گویش حافظ و مرزبان تمامیت ارضی کشور هستند؟

دهدشتی در پایان پایان گفت: خوشحال می شوم به رسم مهمان نوازی و خونگرمی جنوبی ها، در پایتخت مقاومت میزبان سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی باشم تا سهمی در تغییر نگاه وی به اینگونه مناطق مرزی فراموش شده داشته باشم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • امیر دکترفاضل حاجی زاده متولدآبادان ازحوزه انتخابیه آبادان می آیند. ایشان ازسرمایه های آبادان میباشند و درسمتهای ذیل دارای سوابق ارزشمندی بوده اند" مدیرکل اموراداری دانشگاه علامه طباطبایی تهران" مدیرکل اموراداری وزارت علوم" مشاوروزیرعلوم دردولت دهم" مدیرکل دفتربازرسی و ارزشیابی عملکردوزارت علوم" مشاورمعاونت سیاسی صداوسیمای دوره دکترعلی لاریجانی" عضوهیئت علمی دانشگاههای علامه طباطبایی,صنعتی قم,وخلیج فارس آبادان" مستدعی است دکترحاجی زاده درسال۸۸ باتاییدات رییس جمهورسابق ونمایندگان خوزستان درمجلس شورای اسلامی برای سمت استانداری خوزستان انتخاب گردید اما بنابه نظرات شخصی ازقبول این مسئولیت انصراف داد.