نقش روابط عمومی در ارزیابی و انعکاس فعالیت های دستگاه خود بی بدیل است

حسین عبدالعزیزی ؛ خورنا – شاید بیان این جمله دور از اغراق باشد که نقش روابط عمومی ها در ارزیابی و انعکاس فعالیت های دستگاه خود بی بدیل و تاثیر گذار است و می تواند  روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط خود را تشخیص دهد. همچنین یک روابط عمومی فعال آئینه تمام نمای سازمان‌ و یا دستگاه خود محسوب می شود که به منظور بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به مردم می تواند در راستای ارتقای سطح ارتباطات با بخش های مختلف یک جامعه، نقش موثری ایفا کند.

ناگفته نماند که  امروزه عصر ارتباطات روز به روز در حال پیشرفت است و وجود چنین تشکیلاتی آن هم در سطحی متعالی و برخوردار از روش های پیشرفته و البته الکترونیک برای ارتباط و اطلاع رسانی، امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.
پیگیری مطالبات و برقراری ارتباط نزدیک، متین و موثر بین مدیران و افراد جامعه، انتشار اخبار و اطلاعات به روز شده درون سازمانی در سطح جامعه و انعکاس مطالبات برون سازمانی به مدیران ذیربط از اهداف بارز روابط عمومی و اطلاع رسانی است. همچنین امروزه بدون داشتن یک روابط عمومی فعال، پویا و پیشرفته، هیچ ارگان یا سازمانی نمی تواند آن گونه که باید اهداف خود را بشناساند یا برای رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات جامعه گام بردارد.
البته نباید از این نکته غافل شد که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، سایر دستگاه ها و همچنین دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ سازمان یا دستگاه وابسته است.
همچنین با تاکید شود که روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارد و به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده برای ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
همچنین روابط عمومی به عنوان یک فرایند و نه یک رویداد نقش مهم و پر رنگی در مناسبات اجتماعی جامعه و سازمان ها ایفاد می کند . مناسباتی که هرچند در برخی مواقع به دست فراموشی سپرده می شود و یا اینکه مورد بی مهری قرار می گیرد، البته با اینکه موضوع  پیرامون اهمیت روابط عمومی بارها از سوی متخصصان و دلسوزان این رشته بیان شده ، اما باز هم نمی توان از کنار تعاریف ارائه شده از روابط عمومی به سادگی گذشت، همچنین در عصری که ما در آن بسر می بریم ، روابط عمومی به عنوان یک جریان همیشه پویا در عرصه جهانی ، ملی و منطقه ای می تواند نگاه  جامعه و به ویژه مسوولان را به خود معطوف کند . نگاهی که بعضاً نیازمند توجه است و چشم پوشی از آن قابل اغماض نیست چرا که به حاشیه بردن روابط عمومی در سازمان می تواند برای یک سازمان تبعات ناگواری داشته باشد.
ودر پایان بنده به نوبه خودم فرا رسیدن این روز را به تمامی مدیران، مسوولان، کارشناسان و همه تلاشگران این عرضه، صمیمانه تبریک عرض می کنم و از خداوند سبحان برای تمامی عزیزان، موفقیت و استقامت در راه خدمت رسانی آرزومندم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *