حامی هلال احمر هندیجان هستیم/هلال احمر باید کمترین دغدغه‌ را داشته باشد

خورنا وهاب شیرعلی : حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور ظهر امروز در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان، پرسنل و اعضای شورای اجرایی جمعیت و امدادگران و نجاتگران و داوطلبان و جوانان هلال احمر اظهار کرد: امتیازی که جمعیت هلال احمر نسبت به دیگر سازمان‌ها دارد این است که هلال احمر بین رنگ و نژاد و مذهب و اقوام تفاوت قائل نشده و در حوادث طبیعی یا جنگ‌ها به همه کمک می‌کند و این از اصول اساسی جمعیت هلال احمر است.
وی افزود: هدف از تشکیل صلیب سرخ و هلال احمر، کمک به تسکین آلام بشری و رسیدگی به آسیب دیدگان است که در این زمینه هلال احمر نخستین تابلوی ایثارگری را در بین دیگر نهادها دارد، زیرا فرد امدادگر باید از خودگذشتگی کند تا فردی گرفتار را نجات دهد، این اصل نشات گرفته از دستورات دین اسلام است.
امام جمعه هندیجان ادامه داد: در هندیجان حامی هلال احمر هستیم و باید تلاش کنیم که یک جمعیت پرتلاش و مجهز با تمام امکانات لازم و بدون کمترین دغدغه‌ای داشته باشیم زیرا هلال احمر یک سازمان مردمی است و باید برای پیشرفت آن از همه وجود و هستی خودمان سرمایه گذاری کنیم.
شمیل‌پور اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در طول هشت سال دفاع مقدس و بلاهای طبیعی از قبیل زلزله شمال و شمال غرب و بم و بوشهر و دیگر حوادث داخلی و خارجی به‌ویژه در قضایای اخیر جنگ عربستان با یمن بسیار خوب ظاهر شده که این خود باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: فراخوان این همه نیروی نجاتگر برادر و خواهر و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و نگهداری آنها بدون از هیچ چشمداشتی آن هم برای رفتن در عمق حادثه و نجات جان دیگران کار بسیار ارزشمندی است که هلال احمر در سرتاسر کشور در حال انجام آن است.
شمیل‌پور گفت: نجاتگران و داوطلبان و جوانان عضو هلال احمر باید در کنار کار بزرگ فیزیکی که انجام می‌دهند در برنامه‌های معنوی و مساجد وارد شوند تا با یک روحیه معنوی بیشتری در سازمان خدمت کنند.
امام جمعه هندیجان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جنایات رژیم آل سعود در یمن و ارسال کمک‌های انسان دوستانه از سوی هلال احمر برای مردم مسلمان و بی‌دفاع یمن گفت: کارهای هلال احمر بسیار مقدس و افتخارآفرین است.