نگاهی به وضعیت بازارچه‌های مرزی خوزستان

خورنا

مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان گفت: جهت حمایت و تامین معیشت هر چه بهتر مرزنشینان، امسال علاوه بر ساماندهی بازارچه‌های مرزی فعلی، چندین بازارچه زمینی و دریایی دیگر در مرزهای استان فعال می‌شود.

محمدرضا صفاییان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: بازارچه اروند کنار ظرفیت توسعه و اشتغال جدیدی در مرز استان محسوب می‌شود که اکنون در حال تجهیز آن جهت بهره برداری هستیم.

 

وی افزود: همچنین بازارچه شلمچه بر اساس تفاهم نامه‌ای که چند ماه گذشته بین استانداران خوزستان و بصره منعقد شد، ساماندهی می‌شود و ما برای ساماندهی این بازارچه آمادگی داریم اما منتظر همکاری طرف عراقی نیز هستیم.

 

صفاییان تصریح کرد: بازارچه مرزی آبادان نیز با همکاری شرکت نفت در حال بازسازی است که این شرکت انباری در ساحل رودخانه اروند را به ساخت این بازارچه اختصاص داده است و این بازارچه به زودی با ۵۰ غرفه بهره‌برداری می‌شود.

 

مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان با اشاره به احداث بازارچه‌های جدید در مرزهای خوزستان خاطرنشان کرد: اخیرا از سوی فرمانداران شوش و هویزه درخواست‌هایی مبنی بر احداث بازارچه شده است که ما در حال اخذ مجوز برای احداث این بازارچه‌ها هستیم و در صورت همکاری طرف عراقی این دو بازارچه نیز تا پایان امسال راه اندازی خواهند شد.