خوزستان دومین استان کشور در تعداد نخبه است

خورنا رییس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: خوزستان رتبه دوم تعداد نخبه را در سطح کشور دارد.

علیرضا زراسوند سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان فارس با ۹۰۰ نخبه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و خوزستان با داشتن ۳۴۵ نخبه رتبه دوم کشور در تعداد نخبه را دارد.

وی گفت: برنامه های زیادی از سوی بنیاد نخبگان با همکاری دانشگاه های خوزستان در دست اقدام است که تا دو سال آینده تعداد نخبگان این استان به ۹۰۰ نفر برسد.

زراسوند بیان کرد: برخی از نخبگان خوزستان نیز هنوز شناسایی و ثبت نشده اند به همین منظور طرحی به نام طرح شهاب در دست اجراست که هم اکنون به صورت آزمایشی در مدارس ناحیه دو اهواز در حال انجام است که در آن دانش آموزان رصد و نخبگان شناسایی و آموزش داده می شوند.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان اظهار کرد: همچنین طرحی با عنوان طرح دولت علمی در مناطق حاشیه نشین تمرکز دارد که دانش آموزان در دو سطح علوم پایه و ریاضی تقویت و آموزش داده می شوند.

وی گفت: امتیازهایی برای نخبگان در نظر گرفته شده که جایزه پژوهش و اعتبارات علمی برای نخبگان و اساتید نخبه نیز در نظرگرفته شده است.

وی افزود: دو تفاهم نامه با اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان منعقد شده که بر این اساس نخبگان در دو این دو حوزه جمع آوری شوند.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان بیان کرد: امسال دو جشنواره نوآوری و شکوفایی برای نخبگان در خوزستان برگزار می شود، ضمن اینکه امسال خوزستان میزبان پنجمین دوره مسابقات نخبگان کشور خواهد بود.

وی با اشاره امتیازها و تسهیلاتی که به نخبگان خوزستان داده شده اظهار کرد: ۳۰ مورد وام مسکن، ۳۰کمک هزینه تحصیلی و ۸۰ مورد معافیت نظام وظیفه از جمله امتیازهایی است که به نخبگان خوزستان در پارسال اعطا شد و در کل ۱۸۲ مورد امتیاز و تسهیلات به نخبگان داده شده است.