نمایشگاه صنایع دستی دزفول در تهران برپا می شود

خورنافرهنگسرای امید تهران، همزمان با فرارسیدن روز دزفول، اقدام به برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی و صنایع دستی شهر دزفول می کند.

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۳، نگارخانه آبی فرهنگسرای امید از تاریخ ۲۳ اردیبشت ماه به مدت چهار روز که مصادف است با روز دزفول، میزبان جمعی از جوانان شهر دزفول است.

در نمایشگاهی که در این ایام به همت جوانان دزفولی برپا می شود، مجموعه ای از آثار نقاشی، صنایع دستی و عکسهای این شهر به نمایش در می آید.

شهر دزفول، پیشینه باستانی ارزشمندی دارد. بافت قدیمی این شهر در کنار رود دز شکل گرفته و محلات قدیمی درهم تنیده با معماری خاص و تزئینات آجری بی نظیر، این شهر را به شهر آجر معروف کرده است.

سوغات دزفول شامل: نان کنجدی، حلوا قبیت، حلوا گردو، حلوا شکری بوده و در صنایع دستی رشته های خراطی، گلیم بافی، عبا بافی، احرامی، سجاده بافی، گیوه، چادر بافی و… در این شهر از قدمت بالایی برخورداراست.

این نمایشگاه روز ۲۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ افتتاح و تا روز چهار خرداد ماه ادامه دارد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند در روزهای اعلام شده به نگارخانه آبی واقع در فرهنگسرای امید به آدرس میدان امام حسین(ع)، خیابان منتظری، خیابان خکبارچی، پارک خیام مراجعه و یا با تلفن ۳۳۳۰۳۸۴۳تماس حاصل کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *