حضور منطقه آزاد اروند در نخستین همایش سالیانه مناطق آزاد جهان

خورنامنطقه آزاد اروند به‌ عنوان تنها نماینده ایران در نخستین همایش سالیانه مناطق آزاد جهان در دبی حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نخستین همایش سالانه مناطق آزاد جهان در دبی از تاریخ ۱۱ می ۲۰۱۵، ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه جاری به مدت سه روز کار خود را آغاز کرده است.

در این گردهمایی بزرگ مناطق آزاد جهان، حضور سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان تنها نماینده و اولین عضو فدراسیون مناطق آزاد جهان از ایران در همایش مذکور بسیار شاخص و قابل توجه است.

همایش سالانه مناطق آزاد جهان به همت فدراسیون (World Free Zones OrganizationWFZO) با هدف گردهمایی مناطق آزاد جهان به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری در قالب سیاست‌های مشترک در بازارهای فی مابین کار خود را آغاز کرد.

در این همایش، فرصت‌های فعالیت و حضور همه اعضای این فدراسیون در یک شبکه گسترده تجاری و اقتصادی در جهان مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

این همایش به وسیله گردهم آوردن صدها منطقه آزاد فعال در جهان، درصدد تلاش برای گسترش روابط مشترک این مناطق و فعالیت‌های مشترک است.

حضور در نخستین همایش سالانه مناطق آزاد جهان در دبی نیز می‌تواند به عنوان راهکار موثر و مناسب برای اعضای این فدراسیون خواهد بود تا بدینوسیله بتوانند نقش موثر و تاثیرگذاری در روند تجارت، کسب و کار و برنامه‌های کلان اقتصادی از جمله  جذب منابع سرمایه گذاری داشته باشند.

حضور منطقه آزاد اروند در همایش مذکور فرصتی ویژه برای این منطقه خواهد بود تا از طریق آن بتواند توانمندی‌های خود در بخش‌های مختلف صنعتی، گردشگری و بازرگانی معرفی کند و همچنین راه‌های جدید کسب و کار و جذب منابع سرمایه را در کنار مناطق آزاد فعال و موفق جهان فرا گرفته و در جهت حرکت به سمت و سوی اصلاح  ساختار اقتصادی خود گام‌های اساسی بردارد.

در دومین روز این همایش، شیخ محمدبن راشد آل مکتوم نخست وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی نیز در جمع  ۱۵۰ عضو فعال فدراسیون مناطق آزاد جهان در دبی، حضور داشت.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *