طرح سه فوریتی توقف مذاکرات جعلی از آب درآمد!

خورنا این نماینده مجلس گفت: این کار خلاف اخلاق است که ما چیزی را امضا کنیم و عده‌ای دیگر چیز دیگری را به هیأت رئیسه بدهند و یا عنوان دیگری ‌روی آن بگذارند و پخش کنند. این اسامی هم که اعلام شده‌اند، رسمی نیستند و باید خود سایت مجلس آنها را منتشر کند.

چیزی ‌که ما امضا کردیم، این نماینده در آ‌ن تغییراتی داده که ‌البته خلاف کرده است‌. به هر حال ما سه‌فوریتی امضا نکردیم و کسی هم که اسم ما را به عنوان امضا‌کننده داده، ‌کار خلاف اخلاقی کرده است.

امروز گزارشی در رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه طرح سه فوریتی دفاع اسلامی و انقلابی از عزت و اقتدار ملت ایران در طول ادامه مذاکرات هسته‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش تابناک، لحظاتی پس از انتشار این خبر در گوشه‌ای از صحن مجلس، برخی ‌نمایندگان مجلس در اعتراض به این طرح، دور کریمی قدوسی جمع شدند و به وی برای کاری که کرده بود، گلایه داشتند؛ اعتراض نمایندگان به این ‌بود که چرا کریمی قدوسی، نام طرحی را ‌که نمایندگان امضا کرده بودند، ‌تغییر داده است.

گویا یکی از نمایندگان مجلس با مراجعه به برخی دیگر از نمایندگان حاضر در صحن، طرح دوفوریتی را مطرح می‌کند که برای مقابله با مصوبه سنای آمریکا بوده است. نمایندگان نیز با مطالعه طرح آن را امضا می‌کنند؛ اما در ‌‌نهایت کریمی قدوسی عنوان طرح را عوض ‌و آن را با نام طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌کند.

علیرضا سلیمی در خصوص این موضوع به تابناک گفت: ما چیز دیگری امضا کرده بودیم. من‌ به آقای کریمی قدوسی هم گفتم، ‌کار خلاف اخلاقی انجام داده، ولی او چیز دیگری را به مجلس داده است.

وی در پاسخ به اینکه اصل قضیه چه بوده است، گفت: طرحی در مجلس مطرح شد و ما و برخی ‌نمایندگان دیگر آن را امضا نمودیم؛ از جمله من، موسوی‌نژاد‌ و چند نماینده دیگر که گلایه هم کردیم، به او گفتیم ‌ما نامه سه فوریتی امضا نکرده‌ایم و شما نباید این کار را انجام می‌دادی.

این نماینده مجلس گفت: این کار خلاف اخلاق است که ما چیزی را امضا کنیم و عده‌ای دیگر چیز دیگری را به هیأت رئیسه بدهند و یا عنوان دیگری ‌روی آن بگذارند و پخش کنند. این اسامی هم که اعلام شده‌اند، رسمی نیستند و باید خود سایت مجلس آنها را منتشر کند.

این نماینده در پایان یادآور شد: چیزی ‌که ما امضا کردیم، این نماینده در آ‌ن تغییراتی داده که ‌البته خلاف کرده است‌. به هر حال ما سه‌فوریتی امضا نکردیم و کسی هم که اسم ما را به عنوان امضا‌کننده داده، ‌کار خلاف اخلاقی کرده است.

نماینده سقز و بانه نیز امضایش پای طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای را «جعلی» خواند و گفت: طراح این طرح با جملاتی متفاوت با متن آن از نمایندگان امضا گرفته است؛ طراح طرح توقف مذاکرات هسته‌ای، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد است.

بیگلری گفت: این متن و امضاهای پیوست آن کذب محض است. بیشتر نمایندگان امضای خود پای این طرح را تکذیب می‌کنند و نسبت به آن معترض‌اند.

همچنین محمدحسین فرهنگی با تأید این مسأله گفت: تعدادی از نمایندگان امروز به هیأت رئیسه مراجعه کرده و تذکر کتبی خود را نسبت به این اقدام نماینده مردم مشهد اعلام کردند و نسبت به آن اعتراض داشتند. ما نیز برای بررسی بیشتر موضوع، آن را به اداره قوانین مجلس ارجاع دادیم.