موضوع «اراضی موقوفه» رامشیر با حضور مسئولان استانی بررسی شد

خورنا قسمت عمده‌ای از اراضی شهرستان رامشیر موقوفه بوده و همین امر مانعی جدی در راه رشد و توسعه شهرستان شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر صبح امروز) دوشنبه ) جلسه بررسی وضعیت اراضی موقوفه رامشیر با حضور مسئولین استانی  و جمعی از معتمدین  محلی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه فرماندار رامشیر اظهار داشت : با توجه به سوابق موجود در ارتباط با حل مشکل اراضی موقوفه رامشیر و تبدیل به احسن کردن پلاک ۴۹ بنابر دستور مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف کشور برای هرگونه همکاری در این زمینه آمادگی خود را اعلام نموده است.

سعید فیوضی ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک با  تعامل و همدلی مشکل موجود به نحو منطقی  و در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود.

در ادامه سید محمد طباطبایی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و مهدی اقبال مدیر کل ثبت و املاک استان در خصوص موقوفه بودن اراضی رامشیر و چگونگی مراحل  اخذ سند مطالبی را بیان نمودند.

سپس مدیر کل بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان ضمن تشکر از حضور مسئولین محلی در جلسه بر حل مشکل مذکور بر مبنای مستندات قانونی در فضای تعامل و همدلی تاکید کرد .

سید کریم سید نور با بیان اینکه نقطه نظرات مسئولین ، معتمدین محلی و نیز اظهارات مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص موقوفه بودن اراضی رامشیر را شنیدیم  اذعان داشت : قصد داریم مباحث مطروحه را به مرکز استان منعکس نماییم  تا بتوان به یک راهکار منطقی دست پیدا کرد.

وی تصریح نمود : قطعا جلسات دیگری می بایست در مرکز استان و شهرستان گرفته شود تا باید اقناع لازم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام پذیرد.

سید نور تاکید نمود که دکتر مقتدایی استاندار محترم و آقای فرج الله خبیر معاون سیاسی – اجتماعی استاندای خوزستان نیز با جدیت این موضوع را دنبال و تاکید داشتند که با تعامل و اقناع مردم شریف رامشیر راهکارهای مناسب بری آن اتخاذ شود.

لازم به ذکر است برخی از معتمدین محلی نسبت به موقوفه بودن اراضی معترض و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

 قسمت عمده‌ای از اراضی شهرستان رامشیر موقوفه بوده و همین امر مانعی جدی در راه رشد و توسعه شهرستان شده است