همایش زکات و نماز در رامشیر برگزار شد

خورنا دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال زکات در شهرستان رامشیر جمع آوری شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رامشیر صبح امروز (سه شنبه) همایش نماز و زکات با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان ،امام جمعه،فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولین  محلی در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

در ابتدای همایش سید طالب موسوی امام جمعه شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین ، به اهمیت نماز و زکات در دین اسلام پرداخت و تاکید نمود پرداخت زکات باعث از بین رفتن فقر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می شود.

در ادامه همایش حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا دغاغله مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوزستان  با بیان اینکه  اهمیت زکات در دین اسلام به اندازه‌ای است که در ردیف مهمترین عبادات قرار گرفته تاکید نمود : در بسیارى از موارد زکات  همراه با نماز ذکر شده، و حتى شرط قبولى نماز به پرداخت زکات منوط شده است.

وی با اشاره به اینکه زکات بر ۹ چیز از جمله برنج، گندم و جو واجب است اظهار داشت: متاسفانه  عده ای از مردم به اشتباه تصور می کنند در صورت پرداخت زکات فقیر می شوند در حالی که خداوند وعده داده مال انسان با پرداخت زکات افزایش یابد و بابرکت شود.

فرماندار رامشیر نیز در حاشیه همایش ضمن دیدار با کشاورزان حاضر در همایش اظهار نمود: علیرغم کاهش سی درصدی سطح کشت و همچنین کاهش پنجاه درصدی بارندگی خوشبختانه تاکنون از بیست ودو هزار تن گندم و سه هزار تن جو برداشت شده مبلغ ۲ میلیارد و چهارصدوهفتاد میلیون ریال زکات جمع آوری شده است.

سعید فیوضی تصریح نمود: نماز و زکات انسان را در برابر آسیب پذیری اخلاقی و ناهنجاری های رفتاری و حق کشی و قانون گریزی بیمه می کند و او را به انسانی مقاوم و شکست ناپذیر در برابر نفس سرکش و شیطان وسوسه گر تبدیل می سازد.

 

گفتنی است  در پایان همایش از فعالان عرصه نماز و زکات با اهدای لوح ، تقدیر به عمل آمد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *