نحوه آماده‌سازی فضای استان خوزستان قبل، بعد و حین انتخابات/ تشکل​ها و احزاب می‌توانند نظرات و مسائل خود را از طریق همایش​ها، جلسات و سخنرانی​ها مطرح کنند

خورنا مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان با اشاره به انتخابات پیش​رو گفت: اصل انتخابات حق مردم است. در این انتخابات در ۳ مرحله قبل از انتخابات، هنگام انتخابات و بعد از انتخابات باید شرایط را مهیا کنیم تا مردم بتوانند از این حق اساسی، شرعی و ملی خود استفاده کنند.

 

محسن اورکی اظهارکرد: برای آماده کردن فضای استان قبل از انتخابات، باید بستر بیان نظرات و برنامه هر گروه و حزبی که برنامه​ای برای خدمت به استان و پیشرفت آن دارند را فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه مردم باید در فاصله قبل از انتخابات جریان​های مختلف را بشناسند، افزود: در فضای قبل از انتخابات، تشکل​ها و احزاب می‌توانند نظرات و مسائل خود را از طریق همایش​ها، جلسات و سخنرانی​ها مطرح کنند و مردم در این فاصله جریان​هایی که قصد خدمت به کشور را دارند را بشناسند.

 

اورکی تصریح کرد: با فضای سالم باید به سمت انتخابات رفت تا مردم در روز انتخابات با آگاهی و شناخت کافی در انتخابات شرکت کنند.

 

وی افزود: از تمام کسانی که می​توانند در روشنگری افکار مردم و یا ایجاد بستر امن برای حضور شخصیت​ها در استان جهت آگاهی‌دادن به مردم نقش ایفا کنند و به ستاد انتخابات استان در این زمینه کمک کنند، دعوت می‌شود در جهت افزایش مشارکت مردم و آگاهی آن‌ها اقدام کنند.

 

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان با اشاره به روش اعتدال برای پیشرفت کشور توضیح داد: روش اعتدال یعنی نه افراط و نه تفریط و وجه ملموس آن یعنی آن که نباید خود را حق مطلق و دیگران را باطل مطلق دانست؛ اعتدال راه​حلی است که از طریق آن می‌توان از انرژی موجود در تمام گروه​ها برای حل مشکلات استان استفاده کرد. روش عملی اعتدال این است که اجازه دهیم هر کس که حرفی یا بیان نظری و راهکاری برای حل مشکلات استان دارد، در یک فضای آرام بیان کند.

 

اورکی عنوان کرد: در استان خوزستان هدف ما این است که از تمام سلیقه​ها و ظرفیت​های برای حل مشکلات استفاده کنیم. تاکنون حداقل ۴ جلسه با گروه​ها فعال سیاسی از تمام جناح‌ها به دعوت استانداری برگزار کرده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: در جلسات با گروه​های سیاسی تقریبا می​توان گفت به حالت تعادل رسیده​ایم. در این جلسات گروه​های مختلف با حفظ هویت و اندیشه خود به تبادل نظر پرداختند و تا حدودی متوجه شده​اند که می​توان با اختلاف نظر به بیان راهکار پرداخت.

 

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه ۲۷ حزب و تشکل فعال شناسنامه​دار در استان وجود دارد، گفت: فعالیت احزاب استان فصلی است. برخی از احزاب چند ماه مانده به انتخابات شروع به فعالیت می‌کنند و در انتخابات به اوج فعالیت می​رسند که این ویژگی مطلوبی نیست و باید احزاب فعالیت پیوسته و دائمی داشته باشند.

 

اورکی ادامه داد: در استان فعالیت احزاب کم و بیش است که ممکن است حزبی فعالیت بیشتر و حزبی فعالیت کمتری داشته باشد. ما در مجموعه استانداری این آمادگی را داریم تا با استفاده از امکانات استان بستر فعالیت‌های احزاب را فراهم کنیم تا احزاب از این فرصت نسبت به بیان دیدگاه و نظرات خود استفاده کنند.

 

وی با اشاره کشورهای به این که استانداری خوزستان پیگیر درخواست‌های مجوز احزاب جدید است، اظهارکرد: همچنین این آمادگی را داریم که درخواست تمام تشکل‌هایی که دنبال مجوز هستند را در وزارت کشور و  استانداری پیگیری و برای آن‌ها مجوز صادر کنیم. آن‌هایی که قصد فعالیت‌های سیاسی دارند نیز می​توانند وارد احزابی که از لحاظ فکری همسو هستند، شوند و این احزاب موجود را فعال کنند تا نیازی به حزب جدید نباشد.

 

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: احزاب اگر بتوانند یک ایده در جهت پیشرفت استان در ذهن مدیران ایجاد کنند و یا حتی از ایده غلطی جلوگیری کنند، کمک بسیاری انجام داده​اند.

 

اورکی بیان کرد: نقش احزاب این است که به مدیران جهت دهند و مصلحت جامعه را به آن‌ها ارائه دهند. انجام این کار در یک حالت مسالمت​آمیز مهم​ترین اقدام هر حزبی است.

 

وی با اشاره زمان تبلیغ انتخابات، اظهارکرد: زمان شروع تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هفته قبل از روز رأی​گیری است. همچنین ثبت​نام در انتخابات در روزهای پایانی آذرماه خواهد بود.

 

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان عنوان کرد: برخی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس اگر مشمول بند الف ماده ۲۹ قانون که ۲۹ عنوان سمت در کشور را از شرکت در انتخابات منع می‌کند، باشند باید ۶ ماه قبل از زمان ثبت​نام استعفای خود را ارائه دهند.

 

اورکی ادامه داد: تمام فعالیت​های داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی حتی اقداماتی که قبل از انتخابات داشتند در هنگام ثبت​نام در هیات​های اجرایی مورد بررسی قرار می​گیرد که مشخص شود آیا این فعالیت مصداق تبلیغات زودرس بوده است یا خیر.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک شهروند از موقعیت کاندیدهای مجلس دهم در بهبهان رامهرمز ایذه مسجد سلیمان هم گزارش مستند و دقیق تهیه کنید تا از اخبار انتخابات دیگر شهرستانها هم مردم باخبر باشند. لااقل اگر کسی خبری هم داره بصورت پیام برای خورنا بفرسته تا مردم بفهمند در هر حوزه که کسانی تبلیغات را شروع کرده اند و که کسانی کاندیدای بالقوه هستن. از آبادان ماهشهر اهواز هم خبری دارید بصورت پیام بفرستید تا مردم هم خبر دار شوند. باتشکر