مقتدایی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی فرودگاه جدید اهواز/ بهره‌برداری از فرودگاه مسجدسلیمان در سال جاری/

خورنااستاندار خوزستان گفت: خوشبختانه در جلسه وزارت راه و شهرسازی در پایان سال گذشته قول داده شد تا خردادماه امسال پروژه ساخت فرودگاه جدید اهواز عملیاتی شود و مابقی فرودگاه‌های استان نیز تجهیز شوند.

به گزارش خورنا به نقل از فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در نشست هماهنگی بررسی مسایل فرودگاه‌های استان در محل استانداری، اظهار کرد: می‌طلبد که بخشی از عقب افتادگی‌ها جبران شود زیرا خوزستان، استانی است که بخش عظیمی از کشور به آن وابسته است و امیدواریم مشکل فرودگاه اهواز به زودی حل شود.

وی اضافه کرد: در خوزستان دچار معضل کثرت سرمایه هستیم زیرا استان دارای ظرفیت‌های مختلفی در بخش بنادر، جاده‌ای، شرکت‌های پتروشیمی، کشت و صنعت، نفت و شرکت‌های دیگر است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: به هر حال فروگاه اهواز بخشی از سرمایه استان بوده و متاسفانه نقصی در این فرودگاه وجود دارد که با گذشت نزدیک به ۲۵ سال هنوز این نقص برطرف نشده است.

مقتدایی اضافه کرد: خوشبختانه در جلسه وزارت راه و شهرسازی در پایان سال گذشته قول داده شد تا خردادماه امسال پروژه ساخت فرودگاه جدید اهواز عملیاتی شود و مابقی فرودگاه‌های استان نیز تجهیز شوند.

وی در پایان بیان کرد: احداث فرودگاه جدید اهواز، علاوه بر انجام پروازهای بین المللی، شهرستان‌های اطراف را نیز می‌تواند پوشش دهد.

*بهره‌برداری از فرودگاه مسجدسلیمان در سال جاری

معاون عمرانی استانداری خوزستان یکشنبه نیز در جلسه مشترک شرکت فرودگاه‌های کشور با استانداری خوزستان اظهار کرد: در خصوص ایجاد فرودگاه جدید اهواز، که در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: پدیده ریزگردها در خوزستان بسیار جدی است و باید امکاناتی در خوزستان ایجاد شود که مشکلات کمتری داشته باشیم.

احمد سیاحی با اشاره به اینکه یکی از درخواست های جدی مردم خوزستان نصب سامانه تقرب پروازی است افزود: با وجود صنایع متعدد نفت و گاز در خوزستان جا دارد که یک فرودگاه جدید در اهواز داشته باشیم و فرودگاه کنونی نیز پس از آغاز به کار فرودگاه جدید تغییر کاربری خواهد شد.

وی با اشاره به فرودگاه مسجدسلیمان گفت: فرودگاه مسجدسلیمان نیز به دلیل ظرفیت‌های این منطقه تجهیز و کارهای اجرایی آن عملیاتی شد که با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد ریال، شاهد بهره برداری رسمی آن در امسال خواهیم بود.