تصاویر: حضور فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سردشت زیدون/ پیکر ۲۲۲ شهید دفاع مقدس وارد کشور می‌شود

خورنا سردار باقرزاده خبر داد:سید محمد باقرزاده عصر امروز در جلسه بررسی تشییع پیکر مطهر شهدای گمنان در سردشت زیدون  که در محل سالن جلسات بخشداری زیدون برگزار شد، اظهار کرد:پیک مطهر ۲۲۰ شهید دفاع مقدس،درروز  ۲۸  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع)وارد کشور خواهد شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همزمان درایام شهادت امام موسی بن جعفر (ع) تعداد ۴ شهید در ۲ نقطه استان خوزستان را مد نظر داریم که بخش سردشت زیدون و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از مکان هایی است که این شهدای گمنام تشیع خواهند شد.

وی اضافه کرد: در دو هفته اخیر با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در جنوب عراق فاو، ابو فلوس ،شلمچه ،مجنون و زبیداد تعداد ۲۲۲ شهید پیدا شده است که در روز ۲۸  اردیبهشت ماه در مرز شلمچه وارد می شوند و مورد استقبال عشایر غیور دشت آزادگان قرار خواهند گرفت.

باقرزاده خاطرنشان کرد:  این شهدا  برای مراسم وداع در سوسنگر منتقل خواهد شد و مراسم استقبال کاملا عشایری برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم در۲۴ اردیبهشت افزود: با توجه به اینکه همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) این شهدا تشییع خواهند شد که انتظار می رود مردم از این شهدا استقبال باشکوهی داشته باشند.فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما در قضه شهدای گمنام هدفمان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و این به خودی خود صورت نمی گیرد.

باقرزاده یادور شد: متولیان فرهنگی باید مراقب باشند که در هر جهت اقدام فرهنگی نمودند همانگونه مردم
عمل می کنند.وی گفت: تاکنون در سراسر کشور استقبال بسیار خوبی از شهدای گمنام شده است و ۱۲۰۰ نقطه و ۱۸۰ دانشگاه درکشور در نوبت هستند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه حرم مطهر شهدای گمنام باید مدیریت و برنامه داشته باشد افزود: برگزاری شب شعر، نقد کتاب دفاع مقدس،خاطره گویی از برنامه هایی است که مدیران این برنامه باید مد نظر داشته باشند.

باقرزاده اضافه کرد: باید سعی شود در کنار حرم مطهر شهدای گمنام یک کتابخانه دفاع مقدس راه اندازی شود تا نسل جوان به فرهنگ شهید و شهادت و کتاب و کتابخانی که یک فریضه است آشنا شوند.

وی ادامه داد: شکی نیست که این شهدا با عنایت حضرت حق مهمان مردم و شهرها می شوندفرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شهدا مهمانان بهشتی هستند و باید به بهترین شکل ممکن جانمایی شود.

DSC_7158 (Copy) DSC_7170 (Copy) DSC_7189 (Copy) DSC_7190 (Copy) DSC_7192 (Copy) DSC_7207 (Copy) DSC_7208 (Copy) DSC_7242 (Copy) DSC_7244 (Copy) DSC_7251 (Copy) DSC_7275 (Copy) DSC_7276 (Copy) DSC_7286 (Copy) DSC_7287 (Copy) DSC_7300 (Copy) DSC_7301 (Copy) DSC_7317 (Copy)