امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و خدمات متقابل علمی، آموزشی و پژوهشی بین آموزش و پرورش ناحیه۴ اهواز و دانشگاه شهید چمران اهواز

خورناتفاهم نامه همکاری مشترک و خدمات متقابل علمی، آموزشی و پژوهشی بین آموزش و پرورش ناحیه۴ اهواز و دانشگاه شهید چمران اهواز امضا شد.

به گزارش روابط عمومی ناحیه۴ اهواز، در این نشست کاری که به همت معاونت پژوهشی ناحیه در سالن جلسات ریاست اداره در روز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴ برگزار شد، ابتدا بهنام، معاون پژوهشی ناحیه۴ با تبریک هفته معلم و خیرمقدم به مدعوین در سخنان کوتاهی به هدف امضای این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: از آنجائیکه برون داد و محصول فرآیند نظام آموزش و پرورش به عنوان ورودی دانشگاه ها تاثیر بسزایی در وضعیت و کیفیت دانشگاه ها دارد، تعامل و ارتباط بیشتر این دو نهاد موثر در تعلیم و تربیت – در حوزه نظر و اجرا – را می طلبد.

وی افزود: این تفاهم نامه گامی است در جهت توسعه روابط و ایجاد ارتباط سازمان یافته و گسترش و تقویت همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری. معاون پژوهشی ناحیه۴ با اشاره به اهداف تعریف شده آموزش و پرورش جدید از سوی نهادهای معتبر جهانی نظیر یونسکو و همچنین اهداف بلند و متعالی سند تحول بنیادین که مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است، تاکید کرد: ما به دنبال قانونمند ساختن شکل و محتوای همکاری و برآورده شدن خواسته های دوطرف، به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین و عملیاتی نمودن راهکارهای اجرایی آن در زمینه های علمیِ، آموزشی، پژوهشی و فناوری و جلوگیری از اتلاف وقت، نیرو، هزینه و گردش کار اضافه و غیرضروری هستیم. حسن بهنام گام بعدی را تشکیل کمیته های تخصصی و اجرایی مشترک برای تعیین سازوکارهای اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه ذکر کرد و آمادگی کامل ناحیه۴ را جهت همکاری همه جانبه با دانشگاه شهیدچمران اعلام نمود. در ادامه این مراسم، دکتر خمیسی مدیر آموزش و پرورش ناحیه۴ با تشکر از حضور مسئولان دانشگاه شهید چمران و با اشاره به وضعیت آموزشی استان، ضرورت تعامل آموزش و پرورش و دانشگاه را یادآور شد و با تاکید بر چشم انداز آموزش و پرورش نوین و ضرورت رسیدن به اهداف آن گفت: همکاری دانشگاه و آموزش و پرورش باید چنان گسترده شود که دیوارهای بین آنها برداشته شود و این همکاری ها روزآمد شود. وی افزود: این تفاهم نامه ها گامی است در جهت قانونمند ساختن همکاری ها و خوب است، ولی باید به سمتی حرکت کنیم که نیازی به این تفاهم نامه ها نباشد؛ چراکه آموزش و پرورش و دانشگاه چنان به هم وابسته اند که جدایی بین آنها معنی ندارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۴ در پایان با بیان برخی ویژگی های منحصر به فرد مدارس زیر پوشش این ناحیه که می تواند در انجام تحقیقات دانشگاهی بسیار موثر باشد، خطاب به مسئولان دانشگاه شهید چمران گفت: درهای آموزش و پرورش ناحیه۴ برای همه گونه همکاری بر روی این دانشگاه باز است. در پایان این نشست دکتر حاجی دولو، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با ابراز خرسندی از حضور در آموزش و پرورش ناحیه۴ گفت: ما خود را از آموزش و پرورش می دانیم و احساس می کنیم در خانه خود هستیم. وی با اشاره به کارکرد دانشگاه ها که علاوه بر آموزش، کارکرد پژوهشی، کارآفرینی و حل معضلات و مشکلات جامعه را در دستور کار دارد افزود: دانشگاه در قبال مشکلات کشور مانند ریزگردها و مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و غیره احساس وظیفه می کند. وی با اشاره به جایگاه مهم دانشگاه شهیدچمران اهواز که از مهم ترین و جامع ترین دانشگاه های کشور می باشد گفت: ما خود را در قبال مسائل و مشکلات آموزش و پرورش مسئول می دانیم و در این موضوع دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی این دانشگاه نقش محوری دارد. وی در ادامه درباره نحوه همکاری و اجرای تفاهم نامه گفت: از مشکلات آموزش و پرورش آسیب شناسی دقیقی صورت بگیرد، در پایان نامه ها و پروژه های تحقیقاتی مشکلات بررسی شوند و با دید انتقادی، فعالیتهای انجام شده قبلی مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا در دوره جدید پس از شناسایی، برطرف شوند. وی در پایان خواستار تشکیل کمیته های تخصصی مشترک و نیازسنجی دوطرف برای بررسی مسائل و عناوین و هماهنگی هرچه بیشتر برای انجام تحقیقات و پژوهش ها شد و آمادگی دانشگاه برای استفاده از ظرفیت عظیم اساتید و دانشجویان اعلام کرد. گفتنی است در این نشست دکتر مرعشی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دکتر زرگر معاون پژوهشی و دکتر ولوی معاون آموزشی، دکتر شهنی، دکتر بساک و دکتر شاهی از اعضای هیات علمی این دانشکده حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. این مراسم با امضا و تبادل تفاهم نامه توسط مسئولان دو نهاد به
پایان رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *