گزارشی از تحرکات چراغ خاموش انتخاباتی در آبادان

خورنا دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم خبرگان رهبری همزمان، هفتم اسفند امسال برگزار می شود ولی اقداماتی که بعضی بوی تبلیغات انتخابی از آن بر می آید، در سال منتهی به انتخابات در آبادان رونق بیشتری یافته است.

برخی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی که ترجیح می دهند، شخصی تبلیغات کنند، به محض اینکه مناسبتی در تقویم بیابند، از این مناسبت در راستای معرفی خود و تبریک آن مناسبت اقدام می کنند.

حضور در مجالس خاکسپاری یا عزاداری در نقاط مختلف شهرستان و تاکید بر اعلام نام نامزد بالقوه از دیگر شیوه هایی است که از سوی این افراد در حال انجام است.

برخی نامزدهای احتمالی در شهرستان آبادان نیز با مراجعه به شهروندان، در خصوص میزان موفقیت خود در مسوولیت های پیشین، نظرسنجی می کنند.

البته برخی دیگر نیز از این قافله عقب نمانده و با انتشار جزوه هایی که اگرچه خود تاکید دارند تنها برای بیان عملکرد است ولی بوی انتخاباتی از آن می آید، در خصوص اعلام توانمندی خود به شهروندان اقدام کرده اند.

جریان های منتسب به اصولگرایان و اصلاح طلبان نیز اگرچه از ورود رسمی به مقوله انتخابات خودداری می کنند، ولی نشست های شبانه ای در مساجد برای هماهنگی بیشتر با اعضا و تبیین راهبردهای چگونگی حضور در انتخابات یا حمایت از نامزد مورد نظر، برگزار می کنند.

با مطرح شدن موضوع پول های کثیف در انتخابات، برخی رسانه ها در این شهرستان نیز با گریزی به این موضوع، بحث احتمال خرید و فروش رای در انتخابات را مطرح کرده و در خصوص اطلاع رسانی به شهروندان برای انتخاب گزینه اصلح تاکید دارند.

در این میان، حضور احزاب قدرتمند و سازماندهی شده به معنای واقعی در صحنه برای آگاهی بخشی به شهروندان و اطلاع رسانی به آنان می تواند موثر باشد.

اگرچه احزاب تاکنون نتوانسته اند، آنگونه که باید و شاید در میان مردم نقش آفرینی کنند و در بیشتر موارد نیز، به انتشار بیانیه در مناسبت های خاص بسنده کرده اند، ولی لازم است برای آموزش و اطلاع رسانی شهروندان در راستای انتخاب اصلح و تربیت نیروی رای دهنده و تصمیم ساز، از سوی احزاب، گام های موثری برداشته شود.

احزاب قدرتمند همچنین باید بیش از گذشته در راستای ایفای نقش کادر سازی برای تامین نیروی متخصص مورد نیاز برای مدیریت های آتی ایفای نقش کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان آبادان سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد