«علی لاریجانی» به خرمشهر سفر می‌کند

خورنا رئیس هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله خرمشهر از سفر «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی به این شهر همزمان با سوم خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، کریم ملاعلی‌زاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از اجرای ۱۵ برنامه با همکاری هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله خرمشهر به مناسبت سوم خرداد در این شهر خبر داد و اظهار کرد: ۱۵ برنامه مختلف با محوریت موضوعات مذهبی را به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برای این شهر پیش بینی کرده‌ایم.

وی از حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سوم خرداد در خرمشهر خبر داد و گفت: در سالروز آزاد سازی خرمشهر، علی لاریجانی در مراسمی که به این مناسبت تدارک دیده شده است حضور می‌یابد.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام و عاشقان ثارالله خرمشهر با بیان اینکه حضور لاریجانی طی دعوتنامه‌ای با امضای هیئت رزمندگان اسلام خرمشهر، حیاتی فرماندار خرمشهر و زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد، افزود: در پایان این مراسم که با سخنرانی یکی از نیروهای مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر نیز همراه است جلسه‌ای با حضور لاریجانی و برای بیان مشکلات خرمشهر برگزار خواهد شد.

ملاعلی‌زاده همچنین از برگزاری گردهمایی نیروهای مسلح در صبح روز سوم خرداد خبر داد و عنوان کرد: در این صبحگاه مشترک احتمال حضور و سخنرانی وزیر کشور وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بانوان نیز ویژه برنامه‌ای برای شهدا تدارک دیده شده است، گفت: در این مراسم که ۳۰ اردیبهشت‌ماه جاری و به مناسبت آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود، همسر شهید محمدی به عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام خرمشهر، اجرای برنامه با نوای کاروان را از دیگر برنامه سوم خرداد در خرمشهر خواند و گفت: برنامه با نوای کاروان با هماهنگی لشکر هشت سپاه حضرت ولیعصر(عج) طی سه شب در محدوده پل قدیم و یادگار دوره دفاع مقدس خرمشهر به مناسبت سالروز آزادسازی این شهر همراه با اجرای مانور دریای سپاه و با پوشش مستقیم رسانه ملی برگزار خواهد شد.

ملاعلی‌زاده اضافه کرد: همچنین یک برنامه نشاط اجتماعی با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و با دعوت از عمو پورنگ و امیرمحمد دو شخصیت محبوب کودکان برگزار می‌شود که این برنامه نیز به طور مستقیم از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی، تقارن سالروز آزادسازی خرمشهر با میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل و امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: به همین مناسبت در پنج نقطه شهر برنامه نشاط خواهیم داشت که در آن مدیحه سرایان در مدح ائمه اطهار(ع) و شعار امسال که مقاومت و بیداری اسلامی است، اشعار و مطالبی را بیان خواهند کرد.

ملاعلی‌زاده به برشماری سایر برنامه پرداخت و اظهار کرد: زیارت گلزار شهدای خرمشهر در ۳۰ اردیبهشت‌ماه جاری و همچنین برگزاری مسابقات هنری همچون نقاشی، طراحی، خوشنویسی و سایر رشته‌های هنری در کتابخانه‌های عمومی شهر که از امروز آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد و نتایج نهایی آن در مراسمی که به مناسبت سوم خرداد برگزار می‌شود اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام و عاشقان ثارالله خرمشهر، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در صبح روز جمعه یکم خرداد، مسابقات قایقرانی در بعد از ظهر‌‌ همان روز و همچنین برگزاری مسابقات چهارجانبه فوتبال پیشکسوتان به مناسبت سوم خرداد را از جمله برنامه‌های ورزشی پیش بینی شده به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه این نشست مطبوعاتی، سید علی مصباحی و عبدالرحیم بشکار از رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات دوران آزادسازی خرمشهر پرداختند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *