آمارهای غلط جهاد کشاورزی هندیجان مشکل ساز شد

خورنا دبیر خانه کشاورز هندیجان گفت: خشکسالی و کمبود آب باعث شده تا ۷۰ درصد محصولات کشاورزی هندیجان قابل برداشت نباشد.

فرج اله الهیاری افزود: رودخانه زهره در بازه زمانی آذر تا بهمن ماه سال گذشته که محصول گندم به آب نیاز دارد عملا خشک بود و این موضوع باعث شده تا برخی مزارع که بیش از ۳ تن در هکتار تولید داشتند نتوانند حتی ۵۰۰ کیلو گندم تولید کنند.
وی گفت: در چنین شرایطی مدیر جهاد کشاورزی هندیجان در اقدامی غیرمنطقی و بدلایل نامعلومی میزان تولید گندم را ۳۰ هزار تن اعلام کرده و همین آمار غلط باعث شده تا جهاد کشاورزی استان و صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ما اعلام کنند مزارع کشاورزی هندیجان خسارت زیادی ندیده اند و به استناد همین آمارها، کشاورزان هندیجان تا این لحظه از پرداخت خسارت واقعی محروم شده اند.
دبیر خانه کشاورز هندیجان گفت: سطح زیر کشت گندم در هندیجان ۲۸ هزار هکتار است و باید میانگین عملکرد بر اساس این سطح اعلام شود اما بنظر می رسد جهاد کشاورزی هندیجان سطح زیر کشت را ۱۵ هزار هکتار اعلام کرده که اشتباه است و طبیعی است بر اساس این سطح، آمار تولید بالا می رود.
وی گفت: در بهترین شرایط جوی، میزان تولید گندم در هندیجان به ۳۰ هزار تن نرسیده است اما اکنون که با شرایط بحرانی و خشکسالی روبرو هستیم چگونه می شود به این میزان تولید رسید؟!
الهیاری گفت: بنا به دستور موکد جناب آقای دکتر کلانتری دبیرکل محترم خانه کشاورز کشور، مسئولین خانه کشاورز سراسر کشور موظف به بررسی، پیگیری و انعکاس مشکلات کشاورزان هر حوضه هستند و بازرسین ویژه بر این امور نظارت دقیق دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *