مقتدایی: با استانی شدن انتخابات مخالفم/ ممکن است کشور را با مشکل مواجه کند

خورنا مقتدایی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مخالفم گفت: معتقدم شرایط برگزاری این نوع انتخابات هنوز مهیا نیست و استانی شدن انتخابات در بعضی استان ها ممکن است کشور را با مشکل مواجه کند اما اگر تصویب شود ما هم اجرا می کنیم.

 عبدالحسن مقتدایی عصر شنبه در نشست خبری ویژه انتخابات که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات درباره ناظران صندوق ها و هیات های اجرایی دقت نظر داریم.
وی افزود: ترکیب هیات های اجرایی که طی چند دوره ثابت بوده از حالت سنتی خارج می شوند و معتقدیم هیات ها نباید متشکل از یک عده با نظر خاص باشند.
مقتدایی با تاکید بر حفظ اصول اساسی نظام، تصریح کرد: هیچ تریبونی حق ندارد سلایق شخصی خود را اعلام کند.
به گفته وی اظهارنظرها در موضوع واحد و شرایط واحد باید یکسان و دارای دوگانگی نباشد در غیراینصورت اعمال سلیقه می شود.
استاندار خوزستان همچنین وظیفه همه گروه ها را پاسداشت خون شهدا دانست و افزود: رعایت اصول به عنوان سبک و سیاق در انتخابات در هر سطحی باید مد نظر قرار گیرد و این اتفاق رخ نمی دهند مگر اینکه برآیند آرا خواسته مردم باشد.
وی اضافه کرد: بعد از ۳۶ سال از نظام جمهوری اسلامی هنوز هم مهمترین اصل را صیانت از آرای مردم و امانتداری می دانیم، هر چند که گروه های معاند به سبک و سیاق خود به بخش هایی از حکومت ایراد وارد می کنند اما این مردم بودند که به قانون اساسی و این نظام رای دادند بنابراین باید از خدشه وارد شدن به اصل آن جلوگیری شود.
مقتدایی حضور مردم در ۲۲ بهمن و راهپیمایی روز قدس خود را نوعی رفراندوم دانست زیرا حضور مردم می تواند پرونده هر مذاکراتی باشد.
وی اظهار کرد: این انتخابات باید شکاف میان نسل ها را بردارد و پیوندی میان جوانانی که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند با نسل های قدیمی تر را ایجاد کند ضمن اینکه نباید از نظر دور داشت که اگر تفکرات در جامعه به روز نشود بخشی از جامعه را از دست می دهیم.
مقتدایی در ادامه زیباترین شکل اسلام را انعطاف آن عنوان کرد و گفت: اسلام و فقه شیعه فضای گفت و گو را باز گذاشته است.
وی در پاسخ به این سوال که در مقابل مخالفان خود که از این انتخابات به عنوان فرصتی برای تخریب استفاده می کنند، چه موضعی خواهد داشت، اظهار کرد: با وجود اختلاف سلیقه اما با مخالفان در برخی مسائل مانند احیای رودخانه کارون، امتیاز استفاده از خودروهای پلاک اروند و تامین آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری اتحاد و مشارکت داریم.
*با استانی شدن مخالفم
رییس شورای اداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مخالفم گفت: معتقدم شرایط برگزاری این نوع انتخابات هنوز مهیا نیست و استانی شدن انتخابات در بعضی استان ها ممکن است کشور را با مشکل مواجه کند اما اگر تصویب شود ما هم اجرا می کنیم.
وی با اشاره به جمعیت بالای خوزستان و تنوع جمعیتی، سیاسی و قومی در آن اظهار کرد: این استان با داشتن ۱۸ نماینده مجلس، ۲۷ شهرستان، ۷۶ شهر و بیش از چهارهزار روستا علاوه بر اینکه جایگاه ویژه ای در کشور دارد، برگزاری انتخابات را نیز دشوار کرده است.
مقتدایی با اشاره به درپیش بودن تغییرات مدیریتی در استان به ویژه در میان فرمانداران هم گفت: تا پایان اردیبهشت چهار یا پنج فرماندار تغییر می کنند اما این تغییرات ارتباطی با تخلفات انتخاباتی مدیران ندارد و فقط به معنی تغییر در سیستم است.
به گفته وی جابه جایی برخی فرمانداران برای ارتقا است و برخی نیز به دلیل انتظار مردم برای تحول در مجموعه اجرایی تغییر می کنند.
وی همچنین تاکید کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده مدیران دولتی از جایگاه خود، در فرآیند انتخابات، دستگاه های نظارتی، اطلاعات، نیروی انتظامی فعال هستند با این حال بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی از همفکری تعدادی از امنا و ریش سفیدان بهره می بریم.
نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه این نشست نخستین نشست ویژه انتخابات با رسانه ها است گفت: رسانه ها نیزنقش مهمی در امانتداری و صیانت از آرا دارند و می توانند تقویت کننده باشند و زوایا را روشن کنند.
وی اضافه کرد: انتظار می رود رسانه ها همکاری کنند تا جلوی انتشار شایعات در فضای مجازی گرفته شود و نیز از آشفتگی خبری خودداری شود و از استناد به اخباری که آشفتگی ایجاد می کنند نیز جلوگیری به عمل آید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک شهروند از موقعیت کاندیدهای مجلس دهم در بهبهان رامهرمز ایذه مسجد سلیمان هم گزارش مستند و دقیق تهیه کنید تا از اخبار انتخابات دیگر شهرستانها هم مردم باخبر باشند. لااقل اگر کسی خبری هم داره بصورت پیام برای خورنا بفرسته تا مردم بفهمند در هر حوزه که کسانی تبلیغات را شروع کرده اند و که کسانی کاندیدای بالقوه هستن. از آبادان ماهشهر اهواز هم خبری دارید بصورت پیام بفرستید تا مردم هم خبر دار شوند. باتشکر