استقبال از سرمایه‌گذار برای اجرای طرح در ایذه یک شعار است

خورنامدیر طرح مجتمع فرهنگی، تفریحی و ورزشی ایذه از حاشیه‌ها و مانع‌های به‌وجود آمده برای سرمایه‌گذار در این شهرستان ابراز گلایه کرد و گفت: استقبال از سرمایه‌گذار برای اجرای طرح در این شهرستان صرفا یک شعار است.

عباس احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به پیگیر بودن برای احداث مجتمع فرهنگی، تفریحی و ورزشی این شهرستان اظهار کرد: چند سال از اخذ مجوزهای لازم برای اجرای این طرح در شهرستان می‌گذرد ولی به دلایل مختلف اجرای این طرح تا به امروز میسر نشده است.

وی ادامه داد: برای پیگیری و ساخت این مجتمع تمام مجوزهای لازم از ادارات کل و شهرستانی مربوطه استانی اخذ شده و این طرح هیچ‌گونه خطر فردی و فرهنگی را در پی ندارد.

مدیر طرح مجتمع فرهنگی، تفریحی و ورزشی ایذه با اشاره به پروژه‌های در نظر گرفته شده، افزود: ساخت سالن تیراندازی، احداث اقامتگاه توریستی به‌عنوان تنها اقامتگاه شمال شرق خوزستان، راه‌اندازی رستوران سنتی، نمایشگاه صنایع دستی و فضای بازی کودکان از جمله بخش‌های پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی این مجموعه است.

احمدی با اشاره به مقابله و حاشیه‌سازی‌های برخی افراد در فضای رسانه‌ای و برخی سایت‌ها، نرم افزارهای مجازی و بیرون نسبت به این طرح خاطرنشان کرد: این افراد با ممانعت‌های خود و بدون پیگیری‌های کارشناسی شده و رجوع به ادارات، با نوشتن بیانیه، جمع کردن امضا و ارجاع به ادارات متولی، قصد جلوگیری از طرح را دارند.

وی با بیان اینکه عدم وجود مراکز تفریحی در ایذه همواره یکی از گلایه‌های مردم شهرستان بوده است گفت: بارها در رسانه‌های مختلف از عدم حضور سرمایه‌گذار در ایذه و دعوت از این افراد برای انجام پروژه‌های خدماتی سخن به میان آمده بود، ولی متاسفانه امروز به پیروی از همان دعوت‌ها، برای ساخت یک مجتمع در خور شأن شهرم گرفتار چنین مشکلاتی شده‌ام.

این سرمایه‌گذار ایذه‌ای ادامه داد: ما نباید در ایذه فقط تبلیغات جذب سرمایه‌گذار انجام دهیم، بلکه در صورت حضور این افراد باید همکاری‌های لازم در جهت پیش‌برد این طرح انجام شود، نه مانند طرح مورد نظر ما که تمام مراحل قانونی را طی کرده است، مقابله چند تن باعث جلوگیری از اجرای آن شود.

احمدی اضافه کرد: از تمام مخالفان این طرح در خواست می‌کنم تا به جای بیانیه‌نویسی و جمع کردن امضا برای جلوگیری از اجرای طرح، در یک فضای دوستانه برای شناخت ما، برنامه‌ها و مکان مورد نظر برای طرح به گفت‌و‌گو بنشینند و نه با زود داوری خود، شعار مقابله سر دهند.

وی با ابراز گلایه از متن منتشر شده توسط این افراد و انتقال آن به‌فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه در بیانیه منتشر شده این افراد از ما به‌عنوان سودجو، سوداگر و قدرتمندان ثروتمند یاد کرده‌اند و ما را به زد و بند با مدیران استان و شهرستان برای اخذ مجوزهای طرح محکوم ساختند.

احمدی با بیان اینکه آیا تمام مدیران شهرستان و استانی فامیل و یا چشم انتظار پول ما هستند که موافق اجرای این پروژه بوده‌اند تشریح کرد: محل احداث این طرح با آثار باستانی اشکفت سلمان توسط یک کوه از هم جدا شده است، ولی با شعار از بین رفتن جانوران منطقه و ایجاد صدای سالن تیراندازی در اشکفت سلمان قصد مقابله شد.

این شهروند ایذه‌ای اضافه کرد: همان‌طور که تمام شهروندان ایذه‌ای می‌دانند هیچ‌نوع پرنده و یا جانوری در تنگه مربوطه زیست ندارد و چگونه یک سالن رو بسته می‌تواند برای پرندگان بیرون خطرآفرینی کند؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احداث اقامتگاه و مجتمع می‌تواند یک منبع جذب توریست و ایجاد کننده رغبت برای سرمایه‌گذاری افراد بیشتری در شهرستان باشد در نظر گرفته نشده است؟

این سرمایه‌گذار به قابلیت‌های این طرح اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح می‌توان به هیجانات ناشی از تیراندازی در طبیعت و شکار جانوران محیط زیست و شور حمل سلاح در مراسم‌های مختلف در شهرستان پایان داد و همه را برای تخلیه هیجانات خود به این سالن تیراندازی کشاند.

وی در پایان گفت: ما برای مقابله با دیار خود و اکوسیستم به این‌طرح روی نیاورده‌ایم و تمام تلاش ما برای راه‌اندازی یک مجموعه فرهنگی در شهرستان ایذه است و انتظار داریم به جای جبهه‌گیری‌های از راه دور برخی افراد، ایده‌های سازنده آنها به ما ابلاغ شود تا در جهت انجام هر چه بهتر کار این مجموعه خواسته‌های عموم مردم سهیم بوده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان ایذه به‌عنوان یک منطقه کاملا کوهستانی و با محیط طبیعی بکر خود در شمال شرقی استان خوزستان قرار گرفته است.

این شهرستان به‌دلیل داشتن آب و هوای مساعد یکی از قطب‌های مهاجرت پرندگان فصلی و محل زندگی بسیاری از جانوران وحشی است که متاسفانه برخی از آنها به‌دلیل شکار بی‌رویه شکارچیان در حال نابودی است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *