شهرداری شوشتر فاقد سامانه تلفنی ۱۳۷ است

خورنا در حالی که بسیاری از شهرداریهای شهرهای ایران سامانه تلفنی ۱۳۷ خود را جهت پیگیری مشکلات شهروندان راه اندازی نموده اند ، اما همچنان شهرداری شوشتر فاقد سامانه تلفنی ۱۳۷ می باشد و مردم شوشتر از این امتیاز مثبت بی بهره می باشند .

به گزارش پیک شوشتر ، این در حالی است که شهردار باید پاسخگو باشد که چرا سامانه ۱۳۷ شهرداری را راه اندازی نمی نماید تا شهروندان بدون مراجعه حضوری به شهرداری مشکلات مربوط به این حوزه مانند آسفالت ، فضای سبز ، جمع آوری زباله و غیره را اطلاع و از شهرداری پیگیری نمایند .

آشنایی با سامانه ۱۳۷

۱۳۷ با هدف ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر و دریافت دیدگاهها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری با رویکرد خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان و ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیرران ارشد شهرداری می باشد .

۱۳۷ جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به مبادی اجرایی گردیده است و اینک شهروندان بدون مواجه با هرگونه انتظار و خواسته ای از سوی مبدا اجرایی و بدون منت به خواسته‌های شهری خود خوهند رسید.

تلفن ۱۳۷ به صورت شبانه روزی با شهروندان ارتباط مستقیم دارد و شهروندان نواقص و مشکلات خود را در خصوص خدمات شهری از طریق تماس با شماره تلفن ۱۳۷ به سایت منتقل نموده که پس از دریافت و مشخص نمودن نوع اولویت، کد شناسایی به تماس گیرنده ارائه می‌شود که از طریق این کد شهروند می تواند در هر زمان پیگیری پیام خود باشد.

پیام‌های ارسال شده توسط تیم فوریت‌های ۱۳۷ مستقر در منطقه یا ناحیه بررسی و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

هر پیام که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تلقی شده و تمام مناطق و نواحی موظف به رسیدگی سریع به آن هستند.

موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار می کنند شامل موارد ذیل است:

خدمات شهری و عمرانی:
آسفالت ، جدول گذاری ، آبیاری درختان ، جمع آوری زباله ، لایروبی ، رفع آبگرفتگی ، نصب پل عابر پیاده ، احداث فضای سبز ، احداث اماکن فرهنگی ، هنری ، ورزش و …

حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
اتوبوس ، تاکسی ، مینی بوس ، خطوط عابر پیاده ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی

اماکن عمومی:
پارکها و فضای سبز ، پایانه های مسافربری ، مراکز معاینه فنی ، میادین میوه و تره بار ، فروشگاهای شهروند ، ایستگاهای اتوبوس و …

زیباسازی و چشم اندازی شهری:
حذف زوائد فیزیکی ، نظافت دیوارها ، درختکاری ، گلکاری ، معابر عمومی ، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری ، نظافت معابر و …

امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری:
سد معبر ، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها ، اماکن فرهنگی ، هنری ، ورزشی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *