طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی خوزستان در اولویت قرار دارد

خورنا معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تامین آب شرب مناسب، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی و رسیدگی به حاشیه شهرها از عمده اولویت‌های عمرانی استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هوشنگ خندان دل صبح امروز در نشست مشترک با معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اقدامات مناسب صورت گرفته از سوی این معاونت اظهار کرد: تامین آب شرب مناسب، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی خوزستان و رسیدگی به حاشیه شهرها از عمده اولویت‌های عمرانی استان است.

وی، پرداختن به موضوع تامین آب شرب  مردم استان را از مهمترین موضوعات قابل پیگیری دانست و از دفتر فنی وزارت کشور خواست تا با اهتمام بیشتری این موضوع را پیگیری کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، موضوعات طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و حاشیه نشینی را از اولویت‌های استان بیان کرد و پیگیری و همکاری وزارت کشور و استانداری خوزستان را در این زمینه‌ها خواستار شد.

*همت وزارت کشور برای تسریع پروژه مترو کلانشهر اهواز

خندان دل در ادامه به مترو کلانشهر اهواز اشاره کرد و از همت وزارت کشور در خصوص پیگیری اقدامات لازم در جهت تسریع در اتمام این پروژه خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر کار دهیاری‌ها عنوان کرد: باید تمام روستاهای بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری شوند تا بتوان از این طریق مدیریت و نظارت بهتری نسبت به این دهیاری‌ها صورت گیرد.

خندان دل همچنین ساماندهی وضعیت پسماندها و فاضلاب روستاها را از اولویت‌های معاونت متبوع خود عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد از طریق معاونت امور عمرانی وزارت کشور اعتبارات مربوط به ریزگردها نیز پیگیری و محقق شوند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و تاثیر آن بر زندگی مردم بر مصمم بودن معاونت عمرانی استانداری خوزستان بر حراست از محیط زیست استان تاکید کرد.