استاندار: نبخگان استان باید شناسایی و سازماندهی شوند

خورنا قطعا نخبه‌های استان بیش از این تعداد هستند و باید این را بررسی کنیم که چرا افراد تحت پوشش بنیاد نخبگان استان تنها این تعداد است. یکی از دلایل تعداد کم نخبه در استان عدم شناسایی درست آن‌ها است.

دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان باشاره به ظرفیت بالای استان خوزستان , اینکه پایلوت سرمایه گذاری توسعه ای کشوربوده و هست، گفت : ما دوره های سختی بلحاظ نخبه پروری دراستان داشته ایم اما یقین می دانم که این قشربخوبی شناسایی نشده اند. نبخگان استان باید شناسایی و سازماندهی شوند.
   استاندار خوزستان  سه شنبه درنشست شورای علمی بنیاد نخبگان که درسالن جلسات استانداربرگزارشد , با تاکید بر ضرورت ارتباط بین نخبگان و جامعه، ‌گفت: لازم است دلایل عدم وجود این ارتباط, شناسایی و بررسی شود.
 وی افزود: قطعا نخبه‌های استان بیش از این تعداد هستند و باید این را بررسی کنیم که چرا افراد تحت پوشش بنیاد نخبگان استان تنها این تعداد است. یکی از دلایل تعداد کم نخبه در استان عدم شناسایی درست آن‌ها است.
استاندار خوزستان تصریح‌کرد: باید کاری کنیم که نخبگان مدعی ما باشند. عمده زیربخش‌های مورد نیاز توسعه کشور در خوزستان بوده‌است و حتی زمانی در تیم ملی فوتبال ۱۰ بازیکن خوزستانی داشتیم. این نشان می‌دهد که استان در تمام زمینه‌ها نخبه‌پرور است.
 وی ادامه داد: به همین جهت باید رابطه جمعیت و تعداد نخبه و همچنین شناسایی نخبگان و دلایل عدم ارتباط نخبگان و جامعه مورد بررسی قرار گیرد.
 استاندار خوزستان با اشاره به این که نخستین جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان امروز برگزار شده است، گفت: باید در تصمیم‌گیری شورای علمی نخبگان استان، نخبگان نیز حضور داشته باشند تا با حضور آن‌ها از گروه‌ها و تخصص‌های مختلف، تصمیم‌گیری‌های درستی انجام شود.
 همچنین در این جلسه دکتر علیرضا زراسوندی، رییس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: بنیاد ملی نخبگان با محوریت شعار رهبر انقلاب مبنی بر این‌که مدیریت کشور باید به دست نخبگان دانشگاه و حوزه باشد، تاسیس شد.
 رییس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان این‌که بنیاد هر استان با محوریت
 شورای علمی بنیاد فعالیت می‌کند، عنوان‌کرد: این شورا عالی‌ترین مقام در تصمیم‌گیری بنیاد است که در خوزستان پس از تاسیس بنیاد نخبگان، برای نخستین‌بار این شورا برگزار شده است.
 زراسوندی با اشاره به حمایت‌های بنیاد نخبگان، اظهارکرد: دانشجویان جامعه هدف بنیاد نخبگان هستند اما تسهیلاتی نیز برای اساتید نمونه در نظر گرفته شده است. همچنین این بنیاد با همکاری آموزش و پرورش استان فعالیت‌هایی برای شناسایی و حمایت از نخبه‌های دانش‌آموز دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *