فرماندار رامشیر: بسیاری از خدمات دولتی منوط به داشتن سواد متقاضیان انجام می شود

خورنا فرماندار رامشیر : از سال آینده بسیاری از خدمات دولتی از قبیل صدور یا تمدید گواهینامه رانندگی ،پروانه کسب  منوط به داشتن سواد متقاضیان می باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیرپیش از ظهر امروز فرماندار رامشیر در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه بیسوادی یکی از عوامل افزایش فقر در جامعه می باشد خواستارتشکیل منظم جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی و حضور جدی دستگاههای ذیربط در برنامه های مذکور شد .

سعید فیوضی در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه استان خوزستان در زمره سه استان بالای کشور از نظر تعداد افراد بی سوادان محسوب میشود اظهار داشت : خوشبختانه با برنامه ریزی و تبلیغات صورت گرفته شهرستان رامشیر توانست درسال گذشته با جذب هزار و ۱۷ نفر سواد آموز رتبه اول را در استان کسب نماید که در این خصوص بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری هزار و ۲۳۶ نفر سواد آموز در شهرستان جذب شود افزود: با توجه به اینکه از سال آینده بسیاری از خدمات دولتی  از قبیل صدور یا تمدید گواهینامه رانندگی ،پروانه کسب  منوط به داشتن سواد متقاضیان می باشد انتظار می رود افراد بیسواد با مراجعه به اداره آموزش و پرورش در کلاسهای نهضت سواد آموزی ثبت نام نمایند.

فیوضی از کلیه بخشداران ، دهیاران و اعضای شوراهای  اسلامی روستاها خواست با اطلاع رسانی مناسب زمینه هر چه بیشتر شناسایی افراد بیسواد را فراهم نمایند.

گفتنی است جامعه هدف سواد آموزی افراد ۱۰ سال تا ۴۹ سال می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *