خسارت ۶۵ درصدی کشاورزان هندیجان در سال زراعی

خورنا وهاب شیرعلی : کامبیز محسنی رئیس اداره جهادکشاورزی هندیجان اظهار کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۸ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم و جو رفتند.
وی افزود: به دلیل عدم وجود بارش کافی و موثر طی دوره داشت، آبیاری منظم اراضی امری ضروری و لازم بود که باید توسط کشاورزان انجام می‌گرفت.
رئیس اداره جهادکشاورزی هندیجان تصریح کرد: از آنجا که منبع اصلی تامین کننده آب اراضی زراعی هندیجان، رودخانه زهره است اما به دلیل وجود برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز در بالادست رودخانه و وجود سد و کانال‌های انحرافی، میزان آب موجود رودخانه در حوزه هندیجان برای آبیاری کشاورزان ناکافی شده است.
محسنی بیان کرد: در یک بازه زمانی حدود ۱۰۰ روز از آذرماه تا اسفندماه سال گذشته عملا به‌ دلیل عدم مدیریت صحیح آب توسط مسئولان مربوطه، آب در رودخانه زهره موجود نبود و نیز کیفیت پایین آب و Ec بالای آن منجر به از بین رفتن بالغ بر ۸ هزار هکتار از مزارع و عملکرد پایین در بقیه مزارع شد.
وی در پایان عنوان کرد: در سال جاری زراعی، بروز پدیده ریزگردها نیز باعث خسارت کم آبی، تشدید و در مجموع کشاورزان هندیجانی خسارتی بالغ بر ۶۵ درصد را متحمل شده که برای تامین خسارت نیاز به حمایت مسئولان استانی و کشوری است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *