برگزاری کنگره بین المللی شعر خلیج فارس هندیجان در هاله ای از ابهام است

خورنابعد از برگزاری موفقیت آمیز کنگره ملی شعر خلیج فارس در چندین سال گذشته ، در سال۱۳۹۳ پیش کنگره بین المللی آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شد و قرار گردید در ۱۰ اریبهشت ماه سال ۱۳۹۴ همزمان با روز ملی خلیج فارس این کنگره بر روی اسکله بندر بحرکان شهرستان هندیجان با حضور شعرای بین المللی و مقامات کشوری و استانی برگزار شود اما متأسفانه برگزاری این کنگره عظیم فرهنگی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گفته منابع آگاه و برخی مسئولین هندیجان : هندیجان اعتبارات لازم جهت برگزاری کنگره بین المللی شعر خلیج فارس را ندارد و لازم است این اعتبارات در اختیار هندیجان قرار بگیرد.

این در حالی است که برگزاری مراسمات فرهنگی منطقه ای،ملی و بین المللی قبل از آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید و در برنامه سالانه آن وزارت مصوب و ردیف های اعتباری لازم را به آن اختصاص می دهند اما متأسفانه شاهدیم برای کنگره شعر خلیج فارس هندیجان هیچگونه اعتبارات لازم که در شایستگی نام بلند خلیج فارس باشد اختصاص داده نشده است و این باعث گردیده که این کنگره عظیم هندیجان در آستانه تعطیلی قرار گیرد .

حال باید چرایی اینگونه اقدامات جهت به تعطیلی کشاندن کنگره شعر خلیج فارس هندیجان را مورد بررسی و کنکاش قرار داد که اینگونه اقدامات با چه هدفی صورت می گیرد ؟

برخی از سوالات و ابهامات اینگونه در ذهن روشنفکران و اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر هندیجان متبلور می شود و در گفتار خود بیان می کنند که آیا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می خواهد با این روش کنگره را در هندیجان تعطیل و به شهر دیگری منتقل کند؟ یا شاید توانایی تخصیص اعتبارات لازم برای برگزاری کنگره شعر خلیج فارس در هندیجان را ندارد؟ این برخی از مهمترین سوالات و ابهامات مردم هندیجان و همسایگان غیرتمند خلیج فارس است که مسئولین متولی باید به آنها پاسخ بدهند.

جشنواره شعر خلیج فارس هندیجان بعد از منطقه ای برگزارشدن به مدت چهار سال بصورت ملی برگزار گردید و در اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بین المللی ارتقاء یافت.. و همه ما منتظر برگزاری باشکوهترین مراسمات بین المللی در حمایت و دفاع از خلیج همیشگی فارس بودیم و همه شعر و ادیبان سراسر ایران اسلامی و جهان منتظر حضور در این مراسم بودند اما متاسفانه و در عین ناباوری تمام عیار شاهد به تعطیلی کشاندن آن هستیم و هیچ فعالیت و اعتبار لازم برای آن تخصیص داده نشده است. اما چرا؟
خبرنگار ما در گفتگو با متولین امر در هندیجان اینگونه شنید: اگر توانستیم فقط کنگره را در سطح منطقه ای برگزار خواهیم کرد و این امر نیازمند اعتبار ۱۵ میلیون تومانی است که معلوم نیست به ما بدهند یا نه…
به هر حال کنگره شعر خلیج فارس در بندر هندیجان در آستانه تعطیلی قرار دارد و هیچ گونه اعتباری برای آن تخصیص داده نشده است مردم و شعرا و ادیبان هندیجان از استاندار فرهنگ دوست استان خوزستان تقاضا دارند در این امر وارد شده و کنگره شعر خلیج همیشه فارس را حمایت و احیاء کند.