عبدالله کعبی: روند استانی شدن انتخابات٬ سبب توقف فعالیت‌ها شده است/ پیش بینی کعبی از جدال اصلاح طلبان با طرفداران رضایی در انتخابات مجلس خوزستان

خورنا نماینده سابق آبادان در مجلس با بیان اینکه روند استانی شدن انتخابات سبب توقف فعالیت‌ها شده٬ گفت: اگر انتخابات استانی شود٬ بسیاری از مسائل تغییر خواهد کرد.

به گزارش خورنا، عبدالله کعبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: دلیل رای بالای مردم خوزستان به محسن رضایی، مسائل بومی و محلی بود٬ چنانچه در بسیاری از شهرهای جنوب استان٬ آقای رضایی رای کمتری از آقای روحانی آورده بود و در انتخابات مجلس نیز بعید می‌دانم آن جریان سیاسی توانایی رقابت با جریان اصلاح‌طلب را داشته باشد.

نماینده سابق آبادان در مجلس با توجه به شرایط خاص خوزستان گفت: با اینکه در ظاهر بسیاری فکر می‌کنند مسائل قومیتی در خوزستان بسیار مطرح است٬ اما مردم خوزستان٬ هویت خوزستانی دارند و مردم دزفول و آبادان و شوشتر و…. امروز از قومیت‌های مختلفی تشکیل شده که به مسائل نگاه ملی دارند.

کعبی با بیان اینکه برای حضور در انتخابات تا پایان خرداد فرصت دارد از مسئولیت خود استعفا دهد٬ گفت «روند استانی شدن انتخابات سبب توقف فعالیت‌ها شده است. در واقع اگر انتخابات استانی شود بسیاری از مسائل تغییر خواهد کرد»

وی با دفاع از استانی شدن انتخابات افزود: با این طرح گروه‌های سیاسی فضای بیشتری برای رشد و نمو خواهند داشت و وقت نمایندگان برای بررسی مسائل جزئی و مراجعات موکلان و پی‌گیری آب و فاضلاب گرفته نخواهد شد.

نماینده ادوار مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه مردم استان خوزستان دغدغه‌های ملی دارند و برخلاف تبلیغات صورت گرفته لر و عرب و فارس و شوشتری و آبادنی و دزفولی و…. در کنار هم با مسالمت زندگی می‌کنند٬ گفت: به یاد دارم برادر خود من در منزل کارگری با فردی دیگر در خانه‌ای زندگی می‌کرد و هیچ مشکلی هم به وجود نمی‌آمد.

وی گفت خوزستان شخصیت‌های بزرگی مثل سردار رشید، شمخانی و محسن رضایی را به ایران داده و طبیعتا حضور این افراد و موضع‌گیری‌های آنان در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

کعبی درباره وضعیت اصلاح‌طلبان استان نیز گفت جنب و جوشی در بین فعالان سیاسی به وجود آمده بود٬ اما با توجه به طرح استانی شدن انتخابات٬ الان همه منتظرند تا ببینند تکلیف این طرح به کجا می‌رسد. این طرح بحث نیروهای محلی را در انتخابات کمرنگ می‌کند و وقتی لیست هجده نفره‌ای از یک تفکر سیاسی منتشر شود٬ مردم علاقه بیشتری به انتخابات خواهند داشت.

عبدالله کعبی که سابقه چندین دوره نمایندگی در مجلس نیز به یدک می‌کشد و در حال حاضر نیز قائم‎مقام منطقه آزاد اروند است٬ درباره احتمال حضور در انتخابات مجلس آینده نیز گفت: در این زمینه تا آخر خرداد فرصت دارم از مسئولیت خود استعفا دهم و اگر به این نتیجه برسم که باید وارد انتخابات شوم٬ این کار را خواهم کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک شهروند نخبه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان و اصولگرایان منتقد احمدی نژاد باید از آقای محسن رضایی بخواهند از اهواز کاندیدا بشود.چون خوزستان نیاز به یک لیدر یا رهبر در میان نمایندگان خود در مجلس دارد تا رهبری نمایندگان استان خوزستان در مجلس را بدست گرفته و از حقوق خوزستان در مجلس دفاع کند. استان فارس را آقای دستغیب رهبری میکند و استان اصفهان را آقای کامران و فولادگر و استان آذربایجان را دکتر پزشکیان و دکتر فرهنگی اما استان خوزستان فاقد رهبری در میان نمایندگان خود است و پراکنده اند. نخبگان استان و بخصوص اهواز باید فکری کنند یا باید دکتر محسن رضایی را بیاورند یا باید بیخیال اعاده حقوق خود شوند. آقای دکتر محسن رضایی اگه به مجلس اعتدال گرا دهم را پیدا کند در کنار دکتر عارف و دکتر لاریجانی یکی از سه گزینه ریاست مجلس دهم خواهد بود و به علت تمایلات چپ گرایانه دکتر عارف و راست گرایانه دکتر لاریجانی شانس دکتر محسن رضایی بیشتر از دونفر دیگر خواهد بود و به علت اعتماد مقام رهبری به ایشان و حمایت آقای هاشمی رفسنجانی از آقای رضایی و رابطه صمیمی بین دولت اعتدال دکتر روحانی با آقای رضایی گزینه اصلی ریاست مجلس دهم دکتر محسن رضایی خواهد بود و این بسیار به سود خوزستان و اهواز خواهد بود. ای سیاسیون چپ و راست استان خوزستان/ای احزاب سیاسی اصلاح طلب و اصولگرای میانه رو خوزستان/ای نخبگان فارس عرب بختیاری لر ترک قشقایی و لرکی شوشتری دزفولی و همه خوزستانی های عزیز این اولین و آخرین شانس برای خوزستان است که ریاست مجلس بعد از سالها بجای یک نماینده تهرانی یا قمی به فرزند عزیز خوزستان برسد و شاهد ریاست برادر محسن یا همان دکتر رضایی بر مجلس دهم باشیم. کمی فکر کنید و دوباره متن را بخوانید و باز اندیشه کنید تا حسرت این فرصت طلایی برای خوزستان عقب مانده در توسعه از دست نرود. به امید خوزستانی آباد
    • احمد شخصیت محسن رضایی خیلی بالاتر از اونیه که بشه لیدر نماینده های خوزستان شخصیت آقای رضایی ملی و به همه ی ایرانی ها تعلق داره در ضمن ایشون با فعال شدن کد نظامیشون برای تدریس در دانشگاه امام حسین از صحنه انتخابات خداحافظی کردن فکر می کنم روی گزینه ی دکتر امید وار رضایی باید کار بشه
  • مهدي ببخشید شما به خودت میگی نخبه ؟