آغاز بارش‌های خفیف و پراکنده در اکثر نقاط استان خوزستان

خورنامدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: انتظار می‌رود از امشب تا پایان هفته جاری شاهد بارش‌های خفیف و پراکنده در بیشتر مناطق استان باشیم.

کوروش بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری سامانه بارشی ضعیف و ناپایداری در استان شکل گرفته است، اظهار کرد: انتظار می‌رود از امشب تا پایان هفته جاری شاهد بارش‌های خفیف و پراکنده در بیشتر مناطق استان باشیم.

وی افزود: سامانه بارشی مورد نظر به این صورت خواهد بود که بارندگی در روزهای دوشنبه و سه‎شنبه می‌تواند در همه نقاط استان از جمله مناطق جنوبی و مرکزی ادامه یابد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه این بارندگی خفیف و احتمالا در حدود یک میلی‎متر است، ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری بارندگی بیشتر در نقاط شمالی استان رخ خواهد داد.

بهادری تصریح کرد: با توجه به وزش بادهایی با منشأ جنوب شرقی کشور، امروز شاهد وزش گرد و غبار محلی در استان خوزستان بودیم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل در ساعات اولیه امروز کاهش دید نسبی تا حدود پنج کیلومتر در اهواز را مشاهده کردیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت دید در استان بهتر شده و هیچ‌گونه مانعی برای انجام پروازها در فرودگاه‌ها وجود ندارد.

بهادری همچنین در خصوص پیش‌بینی دمای هوای استان اظهار کرد: دمای هوای امروز در حدود ۳۲ درجه بوده که در گرم‌ترین ساعات روز به ۴۳ تا ۴۴ درجه خواهد رسید.

وی افزود: انتظار می‌رود تا آخر هفته شاهد افزایش دما در استان به میزان دو تا سه درجه باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی دمای هوای استان در ماه‌های آینده نیز گفت: پیش‌بینی بلند مدت هواشناسی استان تا پایان شهریورماه، افزایش دما تا بیش از ۱٫۵ درجه نسبت به میانگین بلند مدت است.

بهادری اضافه کرد: میزان رطوبت نسبی در استان نیز حدود ۳۴ درصد است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون ۶۴ درصد از کل میزان بارندگی را در استان دریافت کرده‌ایم گفت: در میزان کلی بارندگی با ۳۶ درصد کاهش مواجه بوده‌ایم که این امر منجر به افزایش دما خواهد شد، بنابراین انتظار می‌رود تا با مدریت و استفاده صحیح منابع آبی از کاهش این منابع جلوگیری شود.