از ظرفیت غنی ادبیات پایداری در مسیر تبیین ارزش های دفاع مقدس استفاده شود

خورنا:مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی  ایران گفت: ادبیات حوزه غنی و فرصتی ممتاز در تبیین ارزش های دفاع مقدس است.

به گزارش خورنا از اندیمشک، مهدی غزلی در جشنواره شعر و ادبیات پایداری اندیمشک اظهار داشت: ادبیات پایداری با بهره مندی مطلوب از مفاهیم ارزشی و انقلابی دفاع مقدس فرصتی غنی در جهت انعکاس اهداف انقلاب است.
مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران عنوان کرد: جنگ تحمیلی به عنوان یک رویداد فرهنگی و اجتماعی و بستر ساز مفاهیم اسلامی از نقش ویژه ای در حوزه ادبیات برخوردار است.
وی گفت: بسیاری از مفاهیم ارزشی نظیر رشادت و شهادت با مفهوم دفاع مقدس به حوزه ادبیات فارسی با توجه به پایگاه مردمی واجتماعی انقلاب و ایستادگی مردمی و شور عمونی در پاسداری از مرزهای معنوی و سرزمینی سرای ایران اسلامی ، وارد شده است.
قزلی خاطر نشان کرد: شایسته است از فرصت و غنای حوزه ادبیات در شناخت و اعتلای بستر شناخت و معرفی جلوه های فرهنگ رشادت و شهادت در جامعه بهره برد.
وی گفت: ادبیات پایداری می تواند شکوفای بستر مباحث فرهنگی و فرهنگی با توجه به نیازهای جامعه در تبلور اهداف و فرصت های اجتماعی خود باشد.
مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران ابزاز داشت: در طول سالهای اخیر به فراخور زمان علاقه اجتماعی حوزه ادبیات از محور های  احساسی آثار ادبی جنگ تحمیلی به زمینه های عقلانی با تاکید به‌ عقلانیت تغییر یافته است.
وی افزود: طرح مباحث ادبی با الهام از احساس توام با نگاهی عقلانی و تازه در شکلی نو می تواند در جذب مخاطب وپ توجه  ادبیات پایداری با توجه به گذر زمانی از جنگ تحمیلی هشت ساله و نیازهای اجتماعی موجود موثر باشد.
 به گزارش خورنا، جشنواره سالانه ادبیات پایداری اندیمشک با موضوعیت دفاع مقدس و محوریت پادگان دوکوهه با معرفی آثار برگزیده دو بخش ادبیات داستانی و شعر از میان ۵۴۰ اثر دریافتی به دبیر خانه این جشنواره از سرتاسر کشور با حضور فعالین ادبی و برخی مسئولین شهری و استانی و کشوری  با هدف تجلی فرهنگ شهادت و مقاومت و تقویت بستر مباحث فرهنگی در سطح جامعه در  حسینیه  شهید همت پادگان دوکوهه اندیمشک برگزار شد.