روزی که اندیمشک درخشید

کنگره ملی شهدای اندیمشک برگزار شد

خورنا : کنگره ملی شهدای اندیمشک برگزار شد.

به گزارش خورنا از اندیمشک، کنگره ملی شهدای اندیمشک با هدف تبیین ارزش های دفاع مقدس در مصلای نماز و با حضور اقشار مختلف اجتماعی و خانواده دفاع مقدس اندیمشک و جمع کثیری از مسئولین ارشد استانی و کشوری و لشکری  برگزار شد.
علی فضلی جانشین بسیج کشور در این کنگره اظهار داشت: ملت ایران با روحیه اسلامی و ارزشی خود و با الهام از مفاهیم انقلابی و روحیه ولایی خود و فرهنگ بسیجی ایران اسلامی توانستند جلوه ای ماندگار از افتخار را در تاریخ معاصر به ثبت برسانند.
وی افزود: نام خوزستان در غنای فرهنگی دفاع مقدس ممتاز است ، خوزستان در جای جای خود با تقدیم هزاران شهید نقشی جاودان از خود بر جلوه ایثار و فرهنگ شهادت جاودان ساخته است.
فرمانده قرار گاه راهیان نور کشور عنوان کرد: راهیان نور بستر اعتلای فرهنگی سرای اسلامی است و  مفتخرم خود را اندیمشکی بدانم چرا که ایران اسلامی ۳۴ سال است پذیرای یادمان رشادت و افتخار دوکوهه است.
وی گفت: شهدا مفاهیم ارزشمند و جاودان در تقویم ارزشمند دفاع مقدس هستند ‌و شایسته است با الهام از غنای فرهنگی دفاع مقدس در مسیر تبیین ارزش های دفاع مقدس در باور انقلابی ایران اسلامی استفاده کرد.
به گزارش خورنا، کنگره ملی شهدای اندیمشک با حضور فضلی فرماندهی قرارگاه راهیان نور، فرمانده شاهور خوزستان، الهام سخنگوی سابق شورای نگهبان و دولت دهم،خادمی معاون تجهیز راه های کشور، حسن زاده امام جمعه موقت اهواز و جمع کثیر دیگر از فرماندهان جنگ دوران دفاع مقدس و مسئولین شهری و منطقه ای بر گزار شد.
نمایش تجلیل از شکوه ایثار شهید باکری در دوران دفاع مقدس نیز در حاشیه این کنگره با حضور گروه های نمایشی برگزیده کشور در حاشیه این کنگره برگزار شد.
نمایشگاه تجهیزات جنگی در دوران مقدس نیز در حاشیه این مراسم نیز با استقبال پرشور مردم درجهت تبیین و بازنشانی مفاهیم دفاع نقدس در حاشیه این کنگره برگزار شده است.
مداحان اهل بیت با ذکر ابیاتی ایام سوگواری بانوی کریمه اسلامی را گرامی داشتند.
شهرستان اندیمشک با تقدیم یکهزار شهید در دوران هشت ساله دفاع مقدس در شمال استان خوزستان واقع است.