مسابقه نجات تخم مرغ در دزفول برگزار گردید + تصاویر

انجمن فیزیک پژوهش سرای فرهیختگان دزفول به مناسبت دهه مبارک فجر یک دوره مسابقه مربوط به قوانین جاذبه زمین را برای دانش آموزان مقطع متوسطه ۱ و ۲ برگزار کرد .

به گزارش خورنا و به نقل از روناش ، این مسابقه در روز چهارشنبه پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۳ در دو بخش جداگانه برای پسران و دختران در پژوهش سرای فرهیختگان دزفول برگزار گردید . “غلامرضا نصرالله پور” مدیر آموزش و پرورش دزفول و تعدادی از مسئولین اداری نیز در این برنامه حضور داشتند . در برنامه صبح بیست و شش گروه از آموزشگاه های پسرانه شرکت کردند و دانش آموزان دختر نیز بعد از ظهر همان روز در هیجده گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند .

“علیرضا مهرشاد” مدیر پژوهش سرای فرهیختگان دزفول در حاشیه این مراسم به خبرنگار «روناش» گفت : یکی از اهداف پژوهش سراها هدایت دانش آموزان به سمت فعالیّت های عملی است ، که امروزه آموزش تنها در محفوظات و دروس تئوری خلاصه نمی شود ؛ برگزاری چنین مسابقاتی زمینه کار عملی و گروهی را برای دانش آموزان فراهم می سازد .

“هدایت عسکریان” مدیر انجمن فیزیک پژوهش سرای فرهیختگان دزفول هم در گفتگو با خبرنگار «روناش» ، هدف از برپایی این مسابقه را کشف استعدادهای خلاق و هدایت دانش آموزان به سمت تفکّر فیزیکی ذکر کرد . وی افزود : این نوع مسابقه برای اولین بار است که در مدارس دزفول برگزار می شود و محتوای آن در ارتباط با چالش جاذبه و کیفیت فرود اجسام به سمت زمین می باشد . عسکریان تقویت سه مهارت « خوب دیدن ، خوب اندیشیدن و خوب عمل کردن » را از نتایج اینگونه مسابقه ها ذکر کرد . گفتنی است انجمن فیزیک این پژوهش سرا ، در سال تحصیلی جاری علاوه بر مسابقه نجات تخم مرغ ، یک دوره آزمایشگاه فیزیک و یک سمینار لیزر را نیز برای دانش آموزان برگزار کرده است .

همچنین لازم به ذکر است که داوری این مسابقه را خانم ها “پروین یزدی زاده” مدیر گروه فیزیک و “شیرین قوامی نیا” ، و آقایان “عبدالمحمد کرمی” و “علیرضا منیعی” از دبیران فیزیک شهرستان دزفول بر عهده داشتند . همچنین “ابوالفضل عسکریان” دانشجوی مهندسی برق نیز به عنوان کمک داور ، در این مسابقه همکاری داشت .

برگزاری یک سرود توسط دانش آموزان مدرسه دهخدا و پخش سرودهای انقلابی از بخش های متنوّع این مسابقه بود .

لازم به یادآوری است که نتایج این مسابقه متعاقبا از طریق انجمن فیزیک پژوهش سرا ، اعلام خواهد شد .

* فاطمه سادات اشرفی زاده – روناش