طرح سالم سازی بهداشت دهان و دندان مدارس در اندیمشک برگزار شد

خورنا: با همکاری شبکه بهداشت و درمان اندیمشک طرح سالم سازی سازی بهداشت دهان و دندان در مدارس شهرستان برگزار شد.

به گزارش خورنا از اندیمشک،به مناسبت دهه فجر شبکه ی بهداشت و درمان اندیمشک اقدام به اجرای طرح سالم سازی بهداشت دهان و دندان در مدارس شهرستان نمود .
این طرح به منظور آشنایی دانش آموزان با سلامت دهان و دندان و روش های پیشگیری از آسیب های پیش رو به مدت سه روز در ده مدرسه ی شهرستان اجرا خواهدشد.
هدف از اجرای آین طرح معرفی و آشنایی دانش آموزان شهرستان اندیمشک با معاینات و اصول بهداشتی دهان و دندان  است .
اجرای این طرح به صورت رایگان اجرا خواهد شد و دانش آموزانی که از مشکلات دهان و دندان و بیماری های بهداشتی ناشی از عدم توجه مناسب به نکات بهداشتی و سالم سازی دهان و دندان رنج می برند با همکاری واحد های بهداشتی تابع شبکه  بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک به دندان پزشکی معرفی خواهند شد.
به گزارش خورنا در سال جاری حجم بیماری دهان و دندان و آمار مراجعین به واحد های بهداشتی مربوط با دندان پزشکی رشد قابل توجهی داشته است و توجه به فرهنگ سازی عمومی در جهت الگو سازی مطلوب سلامت بهداشت دهان و دندان می تواند بسیار موثر واقع شود.
طبق آمار برخی واحد های پزشکی بهداشت و درمان کشور  بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه حتما یک دندان پوسیده در دهان خود دارند و تعداد دندان های پوسیده در گروه کودکان ۶ تا۱۲  ساله  از آمار بسیار بالایی برخوردار  بوده و سبب صرف هزینه های بسیار سنگین برای مردم شده است .