جلسه شورای نامگذاری دزفول ؛

کلاف سردرگم سعدی دزفول ساماندهی میشود/تقسیم بلوار شاه خراسان به دو لاین + عکس

به گزارش خورنا و به نقل از روناش ، جلسه شورای نامگذاری دزفول صبح امروز سه شنبه در سالن اجتماعات شورای اسلامی این شهر برگزار گردید .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول گفت : نامگذاری یکی از اصول شهری در دنیاست و این نامگذاری ها باید به گونه ای باشد که مردم را سردرگم نکند ، خصوصا الان که نزدیک به عید نوروز و ورود مسافرین نوروزی به این شهر نیز می باشیم .

“حسین گلستانباغ” سپس به موضوع ساماندهی کلاف سردرگم کوی سعدی دزفول اشاره و تشریح کرد : شکایت های فراوانی بابت شماره بندی خیابان های این منطقه شده است و بالاخره فعلا جهت ساماندهی آن منطقه ، برای تعدادی از قریب به ۶۰ خیابان این کوی ، شماره گذاری جدید تعیین شده و چون اولویت با نام شهداست ، پس از استعلام از بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول ، برخی از خیابان ها را با نام شهدایی که خانواده آنان هم در آنجا ساکن بوده ، نامگذاری کرده ، و سپس مرتبط با نام منطقه که کوی سعدی است ، نام هایی همچون غزل و حکایت و رباعی و نشر و پروانه و فردوس و نصیحت و اخلاق و قناعت و غیره را که قبلا هم تصویب شده است ، بر روی خیابان ها خواهیم نهاد . در واقع خیابان های این کوی هم با شماره تقسیم بندی شده و هم مزین به نام مقدس شهدا و نام های ادبی خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه قرار دادن نام مقدس شهدا سرلوحه کار این شورا بوده است ، یادآور شد : کوچه هایمان را به نامشان کردیم ، که هرگاه آدرس منزلمان را می دهیم ، بدانند گذرگاه خون کدامین شهید است که با آرامش به خانه می رسیم .

گلستانباغ همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود از تقسیم بلوار شاه خراسان دزفول به دو لاین شرقی و غربی خبر داد و گفت : پس از دو سال پیگیری ، بالاخره بلوار شاه خراسان به دو لاین شرقی و غربی تقسیم شده ، که یکی بوستان سعدی و دیگری هم گلستان سعدی نام گرفته است .