لزوم اختصاص اعتبار برای رفع کمبودهای دانشگاه چمران اهواز

خورنا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، خواستار اختصاص اعتبار و کمک مالی برای رفع اشکالات و کمبودهای زیرساخت شبکه فناوری اطلاعات دانشگاه شد.

ابراهیم حاجی دولو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای تاسیس دفتر توسعه و فناوری در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: با وجود توانمندی‌های اساتید، تجهیزات، زیرساخت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، طرح‌های بسیار محدودی تاکنون بر عهده دانشگاه گذاشته شده است.

وی، تعداد قراردادهای تحقیقاتی فعال دانشگاه را در حال حاضر ۱۲۵ مورد با رقم ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از ۵۵۰ عضو هیئت علمی تنها ۲۵ درصد آنها در پروژه‌های تقاضامحور مشارکت دارند و نیاز به مکانیزم‌های تشویقی در این زمینه به شدت احساس می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: باید سیاست‌ها و آیین نامه‌های موجود در زمینه آیین‌نامه ترفیع پایه، آیین نامه پژوهانه و امتیاز تحقیقات تقاضامحور و آیین نامه ارتقا با هدف سرعت عمل بیشتر در تصویب، تغییر یابد.

حاجی دولو، وجود ۳۲ هسته فناور در مرکز رشد فناوری، ۲۴ مجله علمی پژوهشی، چهار قطب علمی فعال، ۱۰ مرکز تحقیقاتی مصوب را از جمله پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های پژوهشی ذکر کرد و افزود: مراکز تحقیقاتی باید هسته‌های کوچک از اساتید تشکیل داده و در صنایع اقدام به موضوع یابی و نیازسنجی کنند و حلقه ارتباط و اتصال دانشگاه و صنعت باشند.

وی با تشریح توانمندی‌های دانشگاه در حوزه صنعت نفت، و وجود سه مرکز تحقیقاتی در این بخش، عنوان کرد: ۳۵ پروژه تحقیقاتی مشترک تاکنون با نفت اجرا شده و دانشگاه شهید چمران تنها دانشگاه مجری دوره‌های دکتری زمین شناسی نفت در کشور است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز، در ادامه خواستار رفع اشکالات آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور، حمایت از عضویت اساتید این دانشگاه در کمیسیون‌های تخصصی شورای عطف، حمایت‌های مادی و معنوی از آزمایشگاه مرکزی و تخصیص اعتبار برای تعمیر دستگاه‌های NMR و EDX و کمک مالی برای رفع اشکالات و کمبودهای زیرساخت شبکه فناوری اطلاعات دانشگاه شد.