اخطار فرماندار خرمشهر به مدیران پروازی

خورنا فرماندار خرمشهر به مدیران پروازی این شهرستان اخطار داد که به سرعت این وضع را پایان دهند و در این شهرستان ساکن شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله حیاتی شامگاه گذشته در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های دهه فجر در خرشمهر اظهار کرد: دهه فجر تجربه بیعت با شهدایی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و این ایام نیز فرصتی مناسب برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

پروژه هایی با ۶۰ میلیارد اعتبار

وی به اعتبارات صرف شده برای پروژه هایی که قرار است در دهه فجر در خرمشهر افتتاح شود اشاره کرد و گفت: مجموع پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح خواهند شد با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است. این پروژه ها عمرانی، صنعت، کشاورزی، آب، و خدمات شهری هستند و با بهره برداری از آنها شاهد پیشرفت خوبی در شهر خواهیم بود.

حیاتی به برنامه های فرهنگی که در ایام دهه مبارک فجر قرار است در خرمشهر برگزار شود نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ برنامه در حوزه فرهنگی در ایام دهه فجر اجرا خواهند شد. رژه خودرویی و حضور در گلزار شهدا، اهدای گل بر مزار شهدای خرمشهر در ۱۲ بهمن، برگزاری صبحگاه دانش آموزی، ویزیت رایگان بیماران، محافل انس با قرآن، اکران رایگان فیلم های جشنواره عمار، تکریم بانوان، برگزاری جنگ های شادی از برنامه های فرهنگی ایام دهه فجر خرمشهر است.

دیدار چهره به چهره مسئولین خرمشهر با مردم

فرماندار خرمشهر از دیدار چهره به چهره مسئولین ادارات این شهر با مردم خرمشهر در دهه مبارک فجر خبر داد و عنوان کرد: در جلساتی که با مدیران ادارات در خرمشهر داشتیم قرار شد مدیران ادارت این شهر در ایام دهه مبارک فجر در مساجد و حسینیه های خرمشهر با مردم دیدار و گفتگو کنند. این کار، فرصت بسیار خوبی است که مردم بتوانند مشکلات مناطق خود جهت بررسی و رسیدگی به مسئولین منعکس کنند.

حیاتی در بخشی دیگر از عملیات بهسازی روستاهای خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال نیز خبر داد.

افتتاح مینی پالایشگاه خرمشهر خبر خوشحال کننده دیگری بود که فرماندار خرمشهر در این کنفرانس خبری عنوان کرد. حیاتی گفت: مینی پالایشگاه خرمشهر که در شهرک صنعتی این شهر است در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص جذب نیروهای بومی و متخصص خرمشهری در این مینی پالایشگاه نیز اظهار کرد: سیاست اصلی دولت و ما به عنوان نماینده دولت در شهرستان، جذب نیروهای متخصص بومی همیشه در اولویت اشتغال قرار دارند و بدون تردید در این پروژه نیز از جوانان شهر استفاده خواهد شد..

لایروبی اروندرود در آینده ای نزدیک  

فرماندار خرمشهر در جمع خبرنگاران از توافقات انجام شده با دولت عراق در خصوص لایروبی اروند رود خبر داد و گفت: لایروبی اروند رود در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

حیاتی افزود: لایروبی اروندرود این شاهراه دریایی و حیاتی و اقتصادی و گردشگری باعث خواهد شد که شناورهای بزرگ چند تنی وارد اروندرود شوند و این جریان باعث احیای بهتر بندر خرمشهر و افزایش اشتغال در این شهر خواهد بود.

وی به بحث پاکسازی اروندرود نیز اشاره کرد و گفت: قریب به ۲۴ شنارو مغروقه در اروندرود شناسایی شده اند که نیاز است قبل از لایروبی آنها را از این رودخانه خارج کرد.

حیاتی تصریح کرد: لایروبی اروندرود در سمت عراق با همکاری با دولت عراق انجام خواهد شد.

به مدیران پروازی ضرب العجل داده شد

فرماندار خرمشهر در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص عملکرد ضعیف برخی از مسئولان اداری این شهر گفت: به مسئولین پروازی خرمشهری نامه هایی ارسال کرده ایم.

حیاتی افزود: در این نامه نگاری صراحتا به مسئولان اداراتی که در خارج از خرمشهر و در دیگر شهرستانها در حال سکونت هستند ابلاغ شد که یا خانواده خود را به خرمشهر بیاورند و در این شهر ساکن شوند و به خدمت خود ادامه دهند و یا خرمشهر را ترک کرده و در همان شهر خودشان خدمت کنند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به هدفی واحد، برنامه های مدون و نقشه راه داریم که همه مدیران در یک سیکل باید حرکت کنند و کم کاری یک مسئول باعث می شود راه با مشکل روبرو شود. در این راستا تمهیداتی را در نظر گرفته ایم که کسانی که قدرت تعامل با مردم و رسانه ها را ندارند و مشکل مدیریتی نیز دارند یا خود را اصلاح کرده و به خدمت به مردم این شهر انجام وظیفه کنند و یا از این گروه خارج شوند.

حیاتی در خصوص برگزاری مراسم جنگ شادی برای مردم خرمشهر در دهه فجر امسال گفت: جنگ شادی در سه نقطه در شهر برگزار خواهد شد که اولین روز آن در ۱۳ بهمن در منطقه کوی سوم خرداد، برنامه بعدی در ۱۹ بهمن در کوی طالقانی و آخرین برنامه نیز در ۲۱ بهمن در منطقه کوتیشیخ برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه اکران رایگان فیلم های جشنواره عمار نیز گفت: با همکاری اداره ارشاد خرمشهر قرار است اکران فیلم های مردمی جشنواره عمار به صورت رایگان همه روزه در ایام دهه مبارک فجر یک سانس را در سالن خلیج فارس این شهر که فیلم های مرتبط با انقلاب اسلامی و انقلابهای مردمی اخیر در منطقه و همچنین فیلم های در حوزه دفاع مقدس است پخش شوند.

فرماندار خرمشهر در پایان این کنفرانس خبری از تمامی آحاد مردم خرمشهر خواست که امسال پرشورتر از سالهای گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن که از میدان شهید مطهری تا مسجد جامع خرمشهر برگزار خواهد شد شرکت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *