فرماندار اهواز: متکدیان باید از سطح این شهر جمع آوری شوند

خورنا فرماندار اهواز گفت: در ماه های گذشته حضور متکدیان در چهار راه ها و برخی خیابان های شهر اهواز افزایش یافته که باید تلاش کرد این معضل هرچه سریعتر حل شود.

‘اسماعیل ارزانی بیرگانی’ عصر سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان در فرمانداری اهواز، با تاکید بر اینکه متکدیان باید از سطح این شهر جمع آوری شوند،خواستارهمکاری دستگاه های متولی در جمع آوری و ساماندهی این افراد شد.
وی با بیان اینکه حضور متکدیان در خیابان های اهوازجلوه ای ناخوشایند به این شهر داده گفت: نیروی انتظامی ،شهرداری ،بهزیستی، اداره کار و رفاه اجتماعی ، بهداشت و درمان و برخی دیگر از دستگاه ها، متولی امر ساماندهی متکدیان هستند، اما اکنون بیشترین فعالیت در این زمینه توسط شهرداری اهواز انجام می شود.
وی با اشاره به ساخت مرکز نگهداری متکدیان شهر اهواز بیان کرد: این مرکز که توسط شهرداری اهواز ساخته شده،از امکانات مناسبی برخودار است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز نیز با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۲۵ متکدی از سطح شهر اهواز جمع شده گفت: از این تعداد ۳۸۴ نفر از اتباع سایر کشورها هستند.
‘امیر آهن جان’ افزود: وظیفه شهرداری جمع آوری و غربالگری متکدیان در سطح شهر است که دراین خصوص سایر متولیان امر نیز باید به شهرداری اهواز کمک کنند.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات شهرداری اهواز در جمع آوری متکدیان ، نداشتن حکم قضایی است و در برخی از موارد به دلیل نداشتن این حکم، کارکنان شهرداری اهواز مورد ضرب و شتم این افراد قرار گرفته و صدماتی نیز دیده اند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز اظهار کرد: هم اکنون ۶۹ متکدی در مرکز شهرداری اهواز نگهداری می شود که از این تعداد ۴۴ نفر مرد و ۲۵ نفر زن هستند.
آهن جان گفت: برخی از این متکدیان بیش از یک سال و نیم در این مرکز نگهدرای می شوند در حالی که شهرداری اهواز تنها می تواند مدت ۴۸ ساعت این افراد را نگهداری کند و پس از آن متکدیان باید برای بررسی وضعیت به بهزیستی تحویل داده شوند.