شهردار اهواز: احداث تقاطع غیر همسطح، تداخلی با اثر ملی چهارشیر ندارد

خورنا شهرداری اهواز درخصوص اجرای تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر (چهار شیر)گفت:با توجه به اینکه تقاطع شهید بندر یکی از شلوغ ترین،پرترددترین و مشکل دارترین تقاطع هاست،در مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اهواز، برای رفع مشکل این محدوده،تقاطع غیرهم سطحی پیش بینی شد و شهرداری اهواز نیز در راستای وظایف ذاتی خویش اقدام به انتخاب مشاور و تهیه طرح اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان شهید بندر با اولویت حفظ اثرملی چهارشیر و عدم تداخل با این اثر ملی نمود.

سید خلف موسوی افزود:همزمان با انجام مطالعات و تصویب طرح مذکور،دو جلسه در شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز با حضور معاون و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی برگزار و در این جلسات مقرر شد با توجه به اینکه بعد از اجرای طرح،میدان شهید بندر از تراکم خودرو تخلیه می شود، از فضای موجود به عنوان یک فضای گردشگری،تفریحی و توریستی استفاده شود که شهرداری نیز بر این موضوع و زیباسازی و طراحی شهری فضای اطراف محوطه میدان شهید بندر تاکید دارد و اجرای آن هیچگونه تداخلی با اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر ندارد. همچنین دسترسی های عابر پیاده به میدان شهید بندر و آبنمای آن برخلاف آنچه در حال حاضر وجود دارد پیش بینی و امکان پذیر است.

وی تصریح کرد:اجرای این طرح نه تنها مشکلی برای اثرثبت شده چهارشیر ایجاد نمی کند، بلکه فرصتی را فراهم می آورد تا چنین پروژه عمرانی بزرگ، زیبا و موثری به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم اجرا شود.

شهردار اهواز گفت:یقیناٌ در اجرای پروژه مذکور هماهنگی و همکاری لازم با سازمان میراث فرهنگی بعمل خواهد آمد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کورش شهید بندر چرا. این محل ثبت شده تاریخی به اسم چهار شیر است چرا با فرهنگ و اسم مخلی که ثبت ملی و جهانی شده اسم یک شهید گذاشته بشه کم میدان کوچه داریم اسم شهدا رو بزارید اونجا. البته انقدر فلکه رو بزرگ کردن درخت گذاشتن که چهار شیرش معلوم نیست . خیلی راحت میتونن پل عابر پیاده درست کنن و دسترسی مردم و توریست هارو بهش زیاد کرد کلا جوری طراحی شده و بازسازی شده که چهار شیرش مخفی بشه بعد شبانه بدزدنشون برادران. کلا هر کاری میکنن تا نماد ایرانی و شکوه ازمت قدرت نابود کنن. لعنت بر کسانی که مخالف تاریخ شکوه ایرانی هستن