به میزبانی شورای شهر اندیمشک

امضای تفاهم نامه زیست محیطی شهرهای شمالی استان خوزستان

خورنا سخنگوی شورای شهر اندیمشک گفت : طرح جامع ده ساله ی محیط زیست اندبمشک مدون شده است .

به گزارش خبرگزاری خورنا از اندیمشک، عصر امروز نشست مشترک اعضای شورای شهر اندیمشک و ریاست اداره های محیط زیست شهرستان های اندیمشک و دزفول و شوش در محل شورای شهر اندیمشک برگزار شد.

مهدی قلی کیانی سخنوی شورای شهر اندیمشک با بیان اینکه طرح چشم انداز ده ساله ی محیط زیست اندیمشک با همکاری فعالین زیست محیطی و اداره ی محیط زیست اندیمشک پس از ساعت ها بحث و برسی مدون شده است گفت : از تمامی صاحب نظران و فعالین زیست محیطی جهت مشارکت و بیان نظرات در باب تقویت فعالیتهای زیست محیطی شهرستان اندیمشک دعوت به عمل می آوریم .

رئییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اندیمشک با بیان اینکه سه شهر اندیمشک و دزفول و شوش سه شهر به دلیل فاصله ی جغرافیای نزدیک دارای شرایط و ضرویات مشترک هستند افزود : محیط زیست مقوله ی بسیار مهم و پر کاربردی در توسعه و نیاز های شهری است پس شایسته است مطابق امورات شرعی و قانونی و مطابق با تاکید انبیای الهی در توجه مطلوب به فعالیت های زیست محیطی ازجانب مسئولینش شهری و عموم مردم صورت بگیرد .

حاجی کلی رئیس اداره ی محیط زیست شهرستان شوش نیز در این نشست ضمن بیان برخی اقدامات صورت گرفته در شهرستان شوش از جانب اداره ی محیط زیست شهرستان خواستار توجه مطلوب به مدیریت پسامند در سه شهر اندیمشک و دزفول و شوش شد.

وی در ادامه افزود : تشکیل کارگروه حفاظت از روخانه ی دز با توجه به نقش پر رنگ این روخانه در بخش اقصادی و اجتماعی و محیط زیستی شمال خوزستان امری لازم و ضروری است .

قلی نژاد رئیس اداره ی محیط زیست شهرستان دزفول نیز با بیان نقش آگاهی عمومی در تقویت مباحث زیست محیطی اجتماعی ئ برخی گفت : در زندگی امروزه مباحث محیط زیست دارای مرز نیست و همهاهنگی با ادارات مختلف شهری جهت اجرای پروژه های شهری و صنعتی به منظور حفاظت از منابع طبیعی امری ضروری است .

وی در ادامه افزود : جنگل های زاگرس و رودخانه ی دز رگ های حیاتی استان خوزستان هستند وتوجه به تشکیل کارگروهای حفاظت از این منابع طبیعی   برسی جوانب مختلف و هماهنگی های لازم سه شهر شمالی استان خوزستان میتواند در افزایش اعتبارات زیست محیطی نقش ویژه ای داشته باشد چرا شمال خوزستان قلب تامین آب شرب منطقه و جنگل های زاگرس منطقه است پس باید با همکاری شهرهای شمالی استان زمینه را برای رشد و بالندگی هر چه مربوط تر این مقوله فراهم نماییم .

سرج الدین رئیس اداره ی زیست اندیمشک با بیان لازمه ی توجه به مشارکت مردمی در مباحث زیست محیطی خواستار توجه مطلوب مسئولین شهرستان اندیمشک به مقوله ی جنگل های زاگرس و وضعیت دفع پسماندهای شهری و کشتارگاه شهرستان با توجه به ضرویات و نیاز های اندیمشک واهمیت به سلامت و بهداشت شهری ضروری است .

در پایان این نشست تفاهم نامه ی ادارات محیط زیست اندیمشک و شوش وودزفول با هدف تشکیل شبکه ی انجمن های مردم نهاد زیست محیطی، تشکیل کارگروهای کیفی رودخانه ی دز، تلاش در جهت اجرای پروژه ی بین المللی سیمای تنوع زیستی زاگرس مرکز ایران با محوریت شمال خوزستان، پیگیری تشکیل کارگروه حفاظت از جنگل های بلوط زاگرس و برسی فاضلاب های پایگاه چهارم شکاری و

مباحث پیرامون حفاظت از رودخانه ی دز و تصمیم گیری در باب وضعیت پسماندها و فاضلاب های شهری به امضای ادارات محیط زیست سه شهرستان و شورای شهر اندیمشک رسید و مقرر گردید با توجه به مباحث مشترک متعدد در باب نزدیکی جغرافیایی این سه شهرستان ادارات دزفول وشوش دیدگاه های خود در باب طرح جامع ده ساله ی زیست محیطی شهرستان اندیمشک بیان نمایندو جلسات بعدی باتعیین موضوع و گزارش عملکرد ادامه داشته بادشد .