از انتقادات بی سابقه ی رئییس تا برگزاری نشست کمیسیون محیط زیست

برسی مشکلات مردم اندیمشک پیرامون وضعیت جمع آوری زباله و نظافت عمو

خورنا: فقدان ابزار و آلات پاکسازی زباله های شهری و پسماندهای فاضلاب مدت هاست سوژه ی روز شهروندان اندیمشک است … وجود کانال های روباز و عدم جمع آوری مناسب آن ها مدت هاست گلایه ی شهروندان اندیمشکی را به دنبال داشته است … امری که با سلامت مستقیم مردم در ارتباط است ولی متاسفانه با چشم پوشی گسترده ی مسئولین شهری و استانی مواجه گردیده است … چرا که شهرداری اندیمشک با مشکلات مالی گسترده ای دست به گریبان است و قدرت خرید مشاین آلات مرتبط را ندارد و چاره ای چز جمع آوری چند روزه ی پسماندهای فاضلاب در گوشه کنار خیابان ها جهت خشک شدن و انتقال پسماندهای فاضلاب ندارد امری که نه تنها چهره ی شهر را با زشتی های بسیار مواجه می نماید بلکه شهروندان را با آسیب ها و بیماری ها گسترده یمواجه می نماید !

رییس شبکه ی بهداشت و درمان اندیمشک خواستار توجه مطلوب شهرداری اندیمشک به معقوله ی سلامت شهری شد .

وی در جلسه ی شورای سلامت شهرستان اندیمشک با بیان اینکه توجه به سلامت مردم از امور ضروری شهری است و شهرداری نسبت به این موضوع باید بیش از گذشته توجه نماید .

دکتر مجیدی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری اندیمشک دارای مشکلات گسترده ی مالی است خواستار همکاری مسئولین شهری و توجه مسئولین استانی در جهترفع مشکلات مالی شهرداری در جهت تامین سلامت مردم گردید .

وی با بیان اینکه توجه به وضعیت سلامت مردم از امور ضروری شهرستان اندیمشک است خواستار خرید ماشین الات ابتدایی و ضروری توسط شهرداری با همکاری مسئولین شهری در جهت بهبود نظافت شهری نظیر ماشین لجن کش و اتو کار شد و با انتقاد از وضعیت کنونی توقف چند روزه در پاکسازی پسماندهای فاضلاب را در اندیمشک را به علت فقدان ماشین الات مرتبط و مشکلات مالی شهرداری را امری ناصواب دانست و افزود: این امر علاوه بر اینکه بر پیکره ی شهر چهره ی نامناسب نمایان می نماید گسترش بیماری های متعددی به دنبال دارد و رفع این مشکل رضایت مندی مردم را به دنبال خواهد داشت .

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به مباحث بهداشتی باید سرلوحه ی امور اجرایی و اداری شهرستان قرار بگیرد خواستار حذف سیستم فاضلاب های روباز و دفع پسماندهای فاضلاب با توجه به صدمات زیاد وجود فاضلاب های روباز و دفع غیر بهداشتی پسماندهای فاضلاب شهری بر سلامت مردم با توجه به خطرات بسیار در گسترش بیماری های مرتبت گردید .

لازم به ذکر است جلسه ی شورای سلامت اندیمشک با حضور مسئولین شهری بر گزار گردید

بر گزاری نشست کمیسیون سلامت ومحیط زیست شورای شهر اندیمشک باحضور شهردار و مدیران مناطق شهری اندیمشک

مهدی قلی کیانی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در گفتگو با خبرنگار اطلاعات گفت: با توجه به مشکلات شهروندان پیرامون وضعیت جمع آوری زباله و نظافت عمومی شهر، کمیسیون سلامت و محیط زیست از شهردار، معاون خدمات شهری و مدیران مناطق دعوت کرد تا مشکلات و دغدغه های مردم را به آنها انتقال دهد.

قلی کیانی افزود؛ در این جلسه اعضای کمیسیون دغدغه ها و مطالبات شهروندان را مطرح کردند و مدیران مناطق شش گانه شهرداری وضعیت موجود و مشکلات این حوزه ازجمله فرسودگی و نبود ماشین آلات مکانیزه حمل زباله و لجن کش را تشریح و گزارشی از مشکلات و نیازمندی های خود ارائه دادندو مقرر شد شهردار در رفع این نیاز ها نهایت تلاش را داشته باشد.

مهدی قلی کیانی افزود :  از طرف کمیسیون سلامت محیط زیست درخواست شد برای اولین بارتشکیل”شورا یاران”یا “شورای محلات” با همکاری مدیران مناطق آغاز شود،در صورت عملی شدن این مهم، شورای محلات باهمفکری و انتقال مشکلات به شورا و مسئولین تعامل مناسب و امیدوار کننده ای بین مردم و مسئولین برقرار خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان نمود : در این جلسه مقرر شد که واحد مدیریت پسماند شهرداری موضوع حمل زباله را بررسی و ساماندهی نمایدبطوریکه بااطلاع رسانی عمومی به شهروندان محترم ساعت مشخص و خاصی برای جمع آوری وحمل زباله از درب منازل در نظر بگیرندتا مشکلات زیست محیطی کمتری به وجود آید.قلی کیانی در پایان این جلسه خواستار توجه بیشتر به پیشنهادات وانتقادات شهروندان در این خصوص شد.