سیاست یک بام و دو هوای برخی مسئولان ماهشهری در برخورد با کنسرت‌ها

خورنا-در حالی که شهرستان بندر ماهشهر با کمبود امکانات رفاهی و تفریحی دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر وضعیت آب و هوا و جوی این شهرستان نیز مزید بر علت شده تا تنها دلخوشی شهروندان به برنامه‌هایی باشد که گاهاً توسط شرکت‌ها و ارگان‌ها برگزار می‌شود.

بدون شک برگزاری چنین برنامه‌هایی از فیلترهای متعدد قانونی عبور می‌کند و مجوزهای لازم را از اداره ارشاد و شورای تأمین شهرستان اخذ می‌کند و علی‌القاعده حضور یک خواننده در این برنامه‌ها بدون مجوز وزارت ارشاد و شورای تأمین نیست.

اخیراً موضع‌گیری دوگانه یکی از مسئولان ماهشهری درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی مایه تعجب همگان شد.
این مقام مسئول در اظهاراتی خواستار جلوگیری از برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهرستان بندر ماهشهر شد و در ادامه خواسته از خوانندگانی همچون «حامد. ز» استفاده شود.

حال این سئوال مطرح است که چگونه این مسئول خوانندگان پاپ را به دو گروه تقسیم کرده و گروه اول را دارای منافات با روح انقلاب دانسته و گروهی دیگر را مقید به ارزش‌های اسلامی و انقلابی.

اما در پاسخ اینکه بدون شک تمام خواننده‌های مجاز موجود در کشور همگی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و این وزارت‌خانه گروه‌بندی بین این قشر مترتب نشده است.

اما در روزهای اخیر نیز شاهد برگزاری کنسرت موسیقی یکی از خوانندگان مطرح کشور در ماهشهر بودیم که با استقبال بسیار مردم مواجه شد و جالب اینکه آن مقام مسئول مذکور هیچ موضع‌گیری در این ارتباط نداشت.

آنچه در این مقوله اهمیت دارد این است که نباید به خود اجازه دهیم با اظهارنظرها از برگزاری برنامه‌های عامه‌پسند، شادی‌های حلال را از مردم گرفته و آنها را دین‌گریز کنیم.

البته که رعایت موازین شرعی نیز در این بین بسیار مهم است و نباید به بهانه برگزاری چنین برنامه‌هایی از خط قرمزها گذر شود اما به بهانه حل مسئله نیز نباید صورت مسئله پاک شود.