پیکر پاک ۱۲۱ شهید تازه تفحص شده در اهواز تشییع شدند

خورنا به گزارش ایرنا مردم شهید پرور و انقلابی اهواز بار دیگر با حضور گسترده خود در این مراسم خاطرات هشت سال دفاع مقدس را در اذهان عمومی زنده کردند و با تشییع این عزیران از فلکه دوم کیانپارس تا حسینیه ثارالله بار دیگر با شهدا و آرمانهای انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

مردم شهید پرور اهواز با سر دادن ندای ‘الله اکبر’ شهیدان زنده اند الله اکبر، شهیدان مقدمتان مبارک این شهیدان گرانقدر را در اهواز استقبال و تشییع کردند.
در این آیین جمعی از عشایر بختیاری و عرب خوزستان با پوشیدن لباس های رزم محلی از شهدای جنگ تحمیلی که اخیرا در عراق شناسایی شده و به وطن بازگشته اند استقبال به عمل آوردند.
این شهیدان والا مقام صبح امروز پنجشنبه از مرز شلمچه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند و با استقبال پر شور مردم و مسوولان استان مواجه شدند.
در شامگاه امروز نیز آیین ویژه ای در تداوم آیین تشییع شهیدان در محل حسینیه ثارالله از سوی هیات رزمندگان و عاشقان ثارالله استان خوزستان برگزار می شود.
این شهدای والامقام در دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فاو، ابوفلوس، نهر کتیبان، مجنون، شرق دجله، العماره و زبیدات عراق و عملیات رمضان، کربلای ۴ و ۵، خیبر و تک دشمن مناطق فاو و مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.
پیکرهای مطهر این شهدا اخیرا در هجدهمین مرحله تفحص برون مرزی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق کشف شدند.
از آنجایی که یکی از شهدای تازه تفحص شده خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است، ۶۰ خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در آیین حضور داشتند.
آیین استقبال از پیکرهای مطهر این شهدا با حضور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان عالی رتبه نیروی هوایی، جمعی از نیروهای مسلح، مسوولان محلی و لشکری و قشرهای مختلف مردم در شلمچه برگزار شد.
۱۶ جسد کشف شده سربازان عراقی در خاک جمهوری اسلامی ایران نیز صبح امروز در مرز شلمچه به مسوولان عراقی تحویل شد.
پیکر پاک این شهدا پس از برگزاری آیین های ویژه امشب به معراج شهدای محمود وند اهواز منتقل می شوند.